מה עושה היום הח"כ לשעבר מ'אגודת ישראל'?

הוא היה מיוזמי פתרונות הדיור לחרדים בפועל – ולא בדיבורים; הוא אחד מחברי הכנסת החרדים שכיהן הכי הרבה שנים בכנסת, והיום עדיין נחשב למשפיע. מי אתה שמעלקא הלפרט, והיכן אתה היום?

הם היו מאישי הציבור המשפיעים ביותר בציבור החרדי; הם היו שם בצמתי קבלת ההחלטות – אבל יום בהיר פשוט נעלמו מהמפה. בפרויקט החג לפסח, 'אקטואליק' התחקה: איפה הם היום אישי הציבור החרדיים ש"נעלמו"?

 

והפעם: שמואל (שמעלקא) הלפרט, חבר הכנסת במשך שנים מטעם הסיעה המאוחדת – אגודת ישראל

 

 

אחד האנשים היותר מעניינים שהיו בעבר בכנסת ישראל מטעם אגודת ישראל, הוא ח"כ שמואל הלפרט, שכיהן במשך שנים כח"כ מטעם ויז'ניץ. מאז הספיקה החסידות להחליף אותו בח"כ מנחם אליעזר מוזס ולפני כשבועיים הוחלף גם מוזס בח"כ הטרי יעקב טסלר.

הלפרט נבחר לראשונה לשמש כמועמד לכנסת אי שם בשנת 1981. בבחירות לכנסת ה-11 לא נבחר, אך שב אליה בכנסת ה-12, בשנים 1990–1991 כיהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה ובמשרד העבודה והרווחה, בממשלתו הצרה של יצחק שמיר.

במחצית תקופת כהונתה של הכנסת ה-13, החליף אותו במסגרת הסכם רוטציה הח"כ הצעיר דאז משה גפני שהספיק להגיע היום לראשות המפלגה. לאחר מכן הלפרט היה בשתי קדנציות מלאות בכנסת ה-14 ובכנסת ה-15.

לאחר הבחירות לכנסת ה-15, נבחר הלפרט לכהן כסגן יו"ר הכנסת, והחליף את אברהם רביץ מסיעתו, שמונה באותם ימים לתפקיד סגן שר. לקראת הבחירות לכנסת ה-16 הוא פינה מקומו לנציג חסידות בעלז הטרי ישראל אייכלר. הלפרט פינה לו את מקומו במסגרת הסכם רוטציה, ונכנס לכנסת רק במחצית תקופת כהונתה של הכנסת ה-16 בשנת 2005. לאחר כניסתו לכנסת הוא כיהן כסגן שר התחבורה בממשלת שרון.

שמואל הלפרט חזר לכנסת לקדנציה מלאה בבחירות לכנסת ה-17. במאי 2008 הודיע כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה-18 ובמקומו נבחר מנחם אליעזר מוזס לייצג את החסידות, עד לבחירות לכנסת הנוכחית, אז הוחלף מוזס ביעקב טסלר.

הרבה אנשים לא יודעים, אבל לח"כ לשעבר שמואל הלפרט יש הישג מרשים באמתחתו, ממנה נהנו אברכים רבים במשך שנים ארוכות והוא הדאגה להגדלת קצבאות הילדים, הלפרט יזם את החזרת קצבאות הילד הראשון והשני והגדלה ריאלית שלהן בתחילת שנות ה-90, וכן הגדלת הקצבאות מהילד החמישי ומעלה במה שנודע אז כ"חוק הלפרט" בנובמבר 2000.

משפחות חרדיות שלמות חיו אז על קצבאות הילדים, שלמשפחות ברוכות ילדים הגיעו לאלפים רבים של שקלים.

תחום נוסף בו פעל הלפרט בזמן כהונתו וכיום חברי הכנסת החרדים לוקים בו בחסר, הוא הדאגה לדיור עבור צעירים חרדים, הלפרט דאג להקמת דירות לחרדים, בין השאר קריות חרדיות באשדוד, קריית גת, נתניה ועוד.

כיום, הלפרט נהנה ממעמד מיוחד באגודת ישראל והוא חבר מרכז אגודת ישראל וחבר הנהלת הוועד הפועל של אגודת ישראל. במהלך ההכנות לבחירות האחרונות, היה הלפרט מעורב והשתתף במועצת הקהילות של המפלגה. גורמים במפלגה טוענים שעד היום הוא זוכה לכבוד רב מחברי הכנסת החרדים.

תחום נוסף בו עוסק כיום הלפרט ביום יום הוא כהונתו כיושב ראש ארגון ניצולי השואה החרדים מטעם מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל. הלפרט יושב במעונו שבבני ברק ויחד עם הארגון המיוחד הוא דואג לכל מחסורם של ניצולי השואה במגזר החרדי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *