מה עושה היום ראש עיריית בני ברק לשעבר?

הוא תכנן את הפיתרון הכלכלי של בני ברק בדמות מגדלי ב.ס.ר. אבל ביצע ככתבו וכלשונו את ההסכם ופינה את כסא ראש העיר ב"ב לקרליץ: מי אתה ישכר פרנקנטהל, והיכן אתה היום?

הם היו מאישי הציבור המשפיעים ביותר בציבור החרדי; הם היו שם בצמתי קבלת ההחלטות – אבל יום בהיר פשוט נעלמו מהמפה. בפרויקט החג לפסח, 'אקטואליק' התחקה: איפה הם היום אישי הציבור החרדיים ש"נעלמו"?

והפעם: יששכר פרנקטהל – ראש עיריית בני ברק לשעבר

 

אחד מראשי העיר בני ברק הזכורים ביותר בבני רק היה הרב יששכר פרנקנטהל, שהספיק בקורות חייו הפוליטיים שלו לעבור בין אלעד, עמנואל, בני ברק, אצבע הגליל, עד שכיום הוא השתקע במזרח השרון.

את דרכו הפוליטית החל בשנות ה-90, אז כיהן כגזבר ומזכיר העיר אלעד ולאחר מכן כמנהל לשכתו של ראש המועצה המקומית עמנואל. בין השנים 2003–1996 הוא עלה למדרגה של הגדולים וכיהן כראש מועצת עמנואל. בשנת 2003, כשנה לפני תום תקופת כהונתו, התפטר פרנקנטהל מתפקידו בעמנואל כדי לשמש נציג הסיעה המרכזית באגודת ישראל לראשות עיריית בני ברק, זאת בעקבות הסכם רוטציה קואליציוני בין אגודת ישראל לדגל התורה. פרנקנטהל החליף בתפקיד ראש העיר את מרדכי קרליץ.

הרבה לא יודעים אבל פרנקנטהל הובא לעיריית בני ברק על מנת לשפר את מצבה הכלכלי שהיה בשפל באותן שנים. הפרויקט שממנו שואבת היום בני ברק משאבים רבים, בנייני הענק באזור התעשייה, הגיע לאחר החלטתו באותן שנים לאשר את תוכניות המתאר למתחם מגדלי ב.ס.ר. בבני ברק והוא אפילו התחיל בבנייתם.

על פי הסכם בין שתי המפלגות, דגל ואגו"י, סיים פרנקנטהל את תפקידו כראש עיריית בני ברק בתום קדנציה אחת, לטובת נציג דגל התורה. מחליפו היה יעקב אשר שנבחר לפני שבועיים בפעם השלישית לכהן כחבר כנסת מטעם דגל התורה.

לאחר סיום תפקידו שימש כמנהל ישיבת גור בבני ברק, אך לא לזמן רב, שכן בחודש דצמבר של שנת 2010 כיהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה אצבע הגליל, המאגדת תחת סמכותה את היישובים: מטולה, יסוד המעלה, חצור הגלילית, ראש פינה וטובא-זנגרייה.

החל מ-2017 ועד היום הוא מכהן כיו"ר ועדה מרחבית לתכנון ובניה מזרח השרון, וכן חבר הוועדה הגאוגרפית – ירושלים, יו"ש ושפלה.

יצוין כי השנה איבד פרנקנטהל את רעייתו ע"ה לאחר מחלה קשה. לניחום האבלים הגיעו רבים מאישי הציבור הנודעים, שבאו לחלוק כבוד וניחומים, לאחד מאישי הציבור המוערכים יותר.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *