מה קרה כששר התורה ביקש מהנגיד להסיר את שעון ידו בשווי מיליון שקלים

הסיפור הזה משקף בעצם את מהותו של ר' שמעון על רגל אחת. ציות מוחלט לדעת תורה. היו לו הרבה תירוצים, הוא יכול היה להסביר כמה זה נחוץ לו, ועוד ועוד, אבל הוא ציית בהחלטה גמורה לדעת תורה.

כותב נהגו של מרן הגר"ח קניבסקי בעלון "דברי שיח" השבועי סיפור מדהים על ציות לדברי צדיקים שראו אצל הנגיד המפורסם הרב שמעון ברכר ז"ל שנפטר ל"ע שבוע שעבר מנגיף הקורונה.

וכך כותב הרב ישעיה שטוב: בארצות הברית, ובעוד מדינות מתקדמות, מקובל בין אנשי עסקים להשקיע הרבה כסף ומחשבה בפריטי הלבוש וחיצוניות. כאשר איש עסקים מגיע לפגישה במכונית שרד יוקרתית, מהסוג הכי מתקדם, לבוש בחליפת יוקרה ועל זרוע ידו ענוד שעון עסקים יוקרתי, כנראה שהוא איש עשיר והגון, וכי כדאי להתעסק איתו. במהלך שנות חייו של ידידי כאח לי, רבי שמעון ז"ל הוא עסק לפרנסתו בתחום המס ושירת לקוחות באמונה. אחד ההשתדלויות שעשה כדי להצליח, הוא ענד לידו, כמקובל, שעון עשירים שעלותו מאתים וחמישים אלף דולר ( $250,000 !!!). כן. מחיר של דירה.

יום אחד, כשהגיע לרבינו מרן שליט"א, כדרכו לבוא אחת לכמה שבועות, הוא שאל שאלה אחרי שאלה, ולפתע רבינו מבחין בשעון שעל ידו, ואז העיר לו כי ראוי לגבר שלא לענוד שעון על היד, משום שנראה כמלבוש אשה ואסור משום 'לא ילבש'. באותו שניה, רבי שמעון הסיר את ה 'מאתים חמישים אלף דולר' שהיו על יד, והעביר אותם אחר כבוד לכיס. מאז ואילך הם לא חזרו להיות על היד.

הסיפור הזה משקף בעצם את מהותו של ר' שמעון על רגל אחת. ציות מוחלט לדעת תורה. היו לו הרבה תירוצים, הוא יכול היה להסביר כמה זה נחוץ לו, ועוד ועוד, אבל הוא ציית בהחלטה גמורה לדעת תורה.

כך גם היה בכל ענין ודיעה שרבינו אמר לו, אם זה לשנות בפריטי הלבוש, לגדל זקן ארוך, בחינוך הילדים, בכל שאלה וענין, הוא ביקש לשמוע מרבינו את דעתו, בלי לחפש הנחות ותירוצים. נעשה ונשמע.

קשה לי מאוד לדבר עליו, היינו בקשר עמוק כמו אחים. שמחנו יחד בשמחות ובכינו יחד בצער ועגמת נפש שהיו מנת חלקו של ר' שמעון בכל מיני יסורים שבאו עליו. יכולני לומר בפה מלא כי ר' שמעון היה אהוב וקרוב מאוד מאוד אצל רבינו מרן שליט"א, איני צריך לספר את הידוע. ראיתי מקרוב חלק מההיקף האדיר של צדקות ומתן בסתר שנתן, בכזו רגישות ואכפתיות, אני מנוע לפי בקשתו עוד בחייו, שביקש תדיר לא לספר, אבל זאת יכולני לומר: עוד הרבה אנשים והרבה זמן ירגישו בחסרונו. צר לי עליך אחי נאמת לי עד מאוד. ת.נ.צ.ב.ה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *