מוכר כלים חד פעמיים פטר את עצמו מתשלום מע"מ יחד עם התיירים

"חשבתי שגם אני לא צריך לרשום בקופה כי אז אני אשלם מע"מ".

פקיד שומה פתח תקווה ערכו לאחרונה מבצע ביקורות בעסקים מתחום המסחר ונותני השירותים בערים פתח תקווה, יהוד, ראש העין ואריאל. לקראת המבצע נערכו קניות ביקורת סמויות ותצפיות על בתי העסק. בין העסקים שנבדקו, היו עסקים הנמצאים תחת אזהרה בשל ליקויים שנמצאו בהם בעבר, וכן עסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסות לכאורה. מבקרי מס הכנסה, שהפתיעו את בעלי העסק במהלך יום שישי, מצאו כי מתוך 48 בתי עסק שנבדקו, ב-19 לא נרשמו הכנסות כחוק.

במסגרת המבצע, נערכו מספר קניות ביקורת בחנות למכירת כלים חד פעמיים בפתח תקווה, בהן נמצא כי בעל העסק לא רושם את התשלומים בספרים כנדרש. כאשר שאלו אותו המבקרים מדוע לא רשם את הכנסותיו, הופתעו לשמוע את הסברו: "מאחר ואנחנו מוכרים לתיירים והם לא משלמים מע"מ, חשבתי שגם אני לא צריך לרשום בקופה כי אז אני אשלם מע"מ".

בביקורת אחרת בדוכן משקפיים בראשון לציון, נמצא כי בעלי העסק לא רשמו הכנסות בספרים במהלך כל החודש. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם דבר, ענו הבעלים כי הם לא עבדו הרבה החודש. בתגובה, הציגו בפניהם המבקרים כי רק בשבוע שעבר נעשתה אצלם קניית ביקורת שלא נרשמה. פתאום "נזכרו" בני הזוג כי הם עבדו במהלך כל החודש. לשאלת המבקרים מדוע לא תועדו קניות בספרים ענו כי הם "שכחו" לרשום.

בחנות צעצועים בראש העין, נצפה בעל העסק בתצפית מחוץ לעסק מקבל תשלומים באשראי ובמזומן מבלי לרשום דבר. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו התשלומים, ענה: "זאת טעות שלי ואני מצטער".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *