מושגים חדשים בעידן הקורונה/ מירי גפן

החיים היומיומיים דינמיים. כל יום יכול לשאת בכנפיו תרחישים שהיו מחוץ לתכניית היום שתכננו מראש עבורנו. כל רגע לא יכול לחשוף לפנינו מה יוליד הרגע הבא.

בכוחה של מציאות זו לייצר עבורנו עולם חדש של מושגים שטרם הכרנו קודם ומציאות חיים חדשה.

במובן מסוים עלינו תמיד להיות במצב היכון או בכושר לקראת הג'וגינג הבא.

 עד לפני חודשיים רצנו במירוץ יומיומי עם שלט ביד במושגים של "הכל מובן מאליו".

אולם מאז נולד חיידק לא מוכר. סוג של "דנידין" שכזה. חיידק קורונה שמרקד באויר ריקוד מושחת, רואה ואינו נראה, נגיף של אי וודאות, שהפיל כלכלה לתהום, לקח אנשים טובים לבית עולמם, הפיל חיתתו על פני תבל ואינו מגלה סודותיו בקשר לגל הבא שלו.

מה שבטוח בכל סיפור מגיפת הקורונה הזו שקבלנו מושגים חדשים שלא היינו רגילים לחיות בו. עולם שבו אנשים חיים במרחק של "2 מטר" אחד מהשני, פתאום משפחתנו קיבלה הגדרה של "משפחה גרעינית", העולם עוטה על עצמו "מסיכות" כמו בחדרי ניתוח, עולם של "כפפות" ולא של משי, העולם למד לחטא את עצמו ב"אלכוג'ל", פתאום נעשנו "מבודדים", משפחות אברכים שלא היה ברשותם אפשרות לצאת לבתי מלון פתאום שהו עם כל משפחתם בלביא ובכינר.

אם פעם הצליחו אנשים לשמור בקנאות פרטיותם ועל מסלול מקומות אשר ביקרו בהם הרי שכיום כל "הפצי" חייב להיות מדווח לכולם כחלק מחובת זהירות, ריחוק ובידוד.

אם היו אנשים שחלמו על חתונות פחות המוניות הרי שקיבלו זאת בגדול ובנוכחות של מנין משפחתי נכנסו לחופה.

פעם השומר בכניסה לסופרים היה בודק את הקבלות ביציאה מהסופר. בתקופה זו שודרג תפקידו של השומר בפתח והוא נאלץ למדוד גם את חום גופם של הנכנסים בשערי הסופר.

אם פרסומות היו פעם רק דרך התקשורת ועיתונות הרי שכיום תוכלו לראות פרסומת על מסיכה המכסה את האף.

מי שחלם לצאת לקצת חופש מהעבודה קיבל זאת "חופשה" בגדול יותר ונשלח לחל"ת. ישנם עצמאים שהיו מוכנים להתחלף היום במקומם של השכירים.

תפילת מרפסות, תפילה בלובי בנין, תפילה ברחבת חצרות הבנין מושגים שלא הכרנו.

עולם המושגים תפס גם את הטף. כך בחמישי האחרון הופתעתי בביקורה של נכדתי המתוקה בת כמעט ה3. מיד כשנכנסתי הביתה והתישבתי על הספה קצת "להתאפס" עם/על עצמי ממירוץ היום, מיד ניגשה אלי הקטנטונת והזכירה לי שטרם חיטאתי ידיי באלכוג'ל כשנכנסתי הביתה (להזכירכם מדובר בפעוטה בגיל קרוב ל3).

קורונה…קורונה…אולי הגיע העת שתשני את ריקודך הבלתי מוכר לריקוד בקצב מוכר יותר של "מקרנה"? שיהיה לנו מושג בריא יותר.

מירי גפן עיתונאית ומנהלת משרד קול ברמה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *