"מות אבי יביא "יום שחור" לארצות הברית ולישראל"

מאות אלפים אירנים מלווים הבוקר (שני) את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל על ידי צבא ארה"ב בליל שיש האחרון. המנהיג העליון של אירן, עלי חמנאי התפלל בבכי על ארונו של סולימאני. בתו איימה על ארה"ב

מאות אלפים אירנים מלווים הבוקר (שני) את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל על ידי צבא ארה"ב בליל שיש האחרון. המנהיג העליון של אירן, עלי חמנאי התפלל בבכי על ארונו של סולימאני.

בתו של סולימאני, זיינאב, איימה על צבא ארה"ב. "משפחות החיילים האמריקנים במזרח התיכון יחכו בכל יום למות ילדיהם", אמרה והבטיחה שמותו של אביה יביא "יום שחור" לארצות הברית ולישראל. "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר כשאבא שלי הפך לשהיד",.

מחליפו של סולימאני, איסמעיל קאאני, נשבע לנקום את מות סולימאני בריאיון בטלוויזיה המקומית: "אללה הבטיח נקמה והוא הנוקם הראשי. בוודאי יהיו פעולות שיינקטו". עוד הוסיף הבכיר: "אנחנו מבטיחים להמשיך בדרכו של השהיד סולימאני באותה נחישות, בעזרת האל".

במקביל, חוסיין דהקאן, יועצו של הצבאי של חמנאי, אמר בראיון ל-CNN: "התגובה תהיה בלי ספק צבאית, נגד אתרים צבאיים. ההנהגה שלנו הכריזה רשמית שמעולם לא רצינו במלחמה ולעולם לא נרצה במלחמה. אמריקה היא שהתחילה במלחמה". עוד תקף: "טראמפ הוא בעצם גנגסטר ומהמר ולא פוליטיקאי, הוא לא יציב נפשית".

מנגד, הנשיא טראמפ הזהיר את איראן כי יגיב בעוצמה רבה אם האירנים ינסו לנקום את מותו של קאסם סולימאני וחזר על איומיו לפגוע במטרות אזרחיות ואתרי תרבות אירנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *