מחאת האתיופים: "רוצחים לנו את הילדים"

לאחר שבית המשפט שחרר למעצר בית את קצין המשטרה שחשוד בהריגת הנער סולומון טקה בן ה-18, צומת קריית אתא נחסם לתנועה בעקבות מפגינים שהגיעו למקום ושרפו צמיגים. במשטרה ובמערכת הפוליטית קוראים להרגיע את הרוחות

לאחר שבית המשפט שחרר למעצר בית את קצין המשטרה שחשוד בהריגת הנער סולומון טקה בן ה-18, צומת קריית אתא נחסם לתנועה בעקבות מפגינים שהגיעו למקום ושרפו צמיגים.
אחד המפגינים בסמוך לתחנת המשטרה בקריית ביאליק, מסר לחדשות 13: "רוצחים את הילדים שלנו, רצח אחר רצח. נמאס לנו. מפה יצא הרוצח, ובית המשפט שחרר אותו הביתה.

מאגף התנועה נמסר כי כביש 22 באזור מחלף אתא נחסם לתנועה בשני הכיוונים בעקבות המחאה המתקיימת בשדרות ההסתדרות בחיפה: "שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה".

לפני זמן קצר הגיע מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן למחוז חוף, שם ניפגש עם סגל הפיקוד של המחוז על מנת לעמוד מקרוב אודות האירוע אמש בקריית חיים.

בדבריו ציין מ״מ המפכ״ל: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי. מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח״ש״.

עוד ציין מ"מ המפכ"ל: ״המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה. אנו נמצאים בקשר רצוף עם גורמי הקהילה גם ברגעים קשים אלו ונעשה כל מאמץ להמשך הדרך המשותפת.
הקשר שמשטרת ישראל בונה ומטפחת בשנים האחרונות עם קהילת יוצאי אתיופיה במגוון צעדים ותהליכים המתבצעים בתוך הארגון ומחוצה לו, הוא משמעותי, חשוב וחיוני לכל הצדדים ועלינו לשמר את ההישגים המשמעותיים שהושגו. אני קורא לאיפוק ולאחריות ואף להימנע משיח מתלהם. יש לאפשר לגוף החוקר (מח״ש) למצות את החקירה עד תום.
בנימה אישית אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו״.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' (כחול לבן) כתבה בטוויטר: ‏האירוע הטראגי של סלומון טקה ז"ל, הוא לא עוד "אירוע" אלא תמרור חברתי מהדהד.
ציבור שלם במדינת ישראל מרגיש דחוי, רדוף ומושפל. המצב הזה מחייב תכנית פעולה נרחבת, להשקעה בקהילה האתיופית תוך שימת לב ושמירה על כבודה, מאפייניה ויחודיותה. תנחומיי למשפחה.

מתנועת ש״ס נמסר: תנועת ש״ס דורשת לפתוח בחקירה מקפת על נסיבות הירי שגרמו למותו של סולמון טקה בן ה-19, אתמול בערב. אסור להשלים עם תחושת עולי אתיופיה כי חלק מהם חוששים לצאת לרחוב בשל אלימות השוטרים נגדם. זעקתם וכאבם של העולים מאתיופיה וטענתם כי יד השוטרים קלה על ההדק כשמדובר בעולים מאתיופיה, מחייבים בדיקה מקיפה ואמינה. אסור שדמם של העולים היקרים יהיה הפקר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *