מחטף? וועדת העתיקות' תתכנס לדון ביישום מתווה הכותל

הנושא נמצא אך ורק בידי ש"ס והחכי"ם החרדים – שבכוחם להטיל וטו

פחות מתשעים יום לבחירות, ובממשלה צפויה היום חלילה מחטף בנוגע לכותל המערבי, נתניהו הודיע על כינוס הוועדה המיוחדת לעניני עתיקות, זאת במטרה לאשר את יישומה של מתווה הכותל.

כזכור, לפני מספר חודשים, כאשר נתניהו ניסה לבצע את המהלך הנוכחי היה זה הרב דוד אזולאי ז"ל שזכה להציל את הכותל כאשר טירפד את המהלך, ומנע את כינוס הועדה, אז, גם שרים רחוקים מאוד מהדת כדוגמת מירי רגב ואחרים התפטרו מהוועדה כדי למנוע את החרפה האיומה במקום הקדוש ביותר לעם ישראל.

וועדה זו – "ועדת השרים לעניין מתן היתר לביצוע עבודות באתר עתיקות המשמש לצורך דתי" פועלת מכוח סעיף 29(ג) לחוק העתיקות, התשל"ח-1978 (למניינם), מבקשת לאשר את חלוקת הכותל המערבי לצורך מתן חלקו הימני (המכונה 'הכותל הדרומי') לטובת הרפורמים והקונסרבטיבים לרחבה מעורבת, לחופות התבוללות, וטומאה חמורה, ובנוסף לכך למסד את הרפורמה בישראל חלילה.
מטעם "המרכז למען הכותל המערבי" מסר הרה"ג ר' מרדכי הלוי: "היחידים שבכוחם למנוע כעת את החרפה הם שר הדתות יצחק ועקנין שבידיו לטרפד את המהלך באמצעות התפטרות מהוועדה, או ע"י הטלת וטו של אריה דרעי והנציגים החרדים גפני וליצמן, התנגדות לפרוטוקול בלבד בוועדה אין לה כל ערך, אדרבה זוהי מתן יד לחרפה, (זאת דרכו של דרעי בשנים האחרונות – להעמיד פני מתנגד ובפועל להחריב – שעלול להביא ח"ו לחורבן הבית השלישי), בכוחם ומחובתם לעשות את הצעד הנדרש למען בית ד' אלוקינו ולהטיל וטו מוחלט על הנושא, אחרת ידע כל מי ששם ש"ס בקלפי שהוא נותן את ידו לחילול ולטמא את מקדש ד' והכותל המערבי, וכי בכך הוא נותן יד לרפורמים ח"ו. דרעי, הציבור לא מטומטם!"

עוד נמסר "בזמנו כשהעבירו את המתווה נערכה עצרת זעקה גדולה בכותל ע"י מקובלים שם נאמר כי נתניהו מתחיל עם קודש הקודשים – וכי גם בלשאצר נפל ממלכותו בגלל שפגע בכלי המקדש, ומאז הוא אכן הסתבך קשות בחקירות, חלילה לו ולדרעי לחזור שוב על הטעות" כך דבריהם הקשים.

בחשיפה מיוחדת שמסר המרכז נאמר: "בימים אלו הוקם בקראון הייטס שבארה"ב וועד מיוחד בראשות בכירי רבני חב"ד בנוגע לכותל המערבי וכנגד מכת הרפורמים כדי להתמודד מול הניסיונות ליישם את מתווה הכותל החמור מכל"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *