מי מפעיל לחץ על היועמ"ש לגבש חוות דעת נגד כהונה נוספת של נתניהו ?

משמר הדמוקרטיה פנו היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקשו ממנו "התחל בגיבוש חוות דעת בעניין האפשרות להטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים"

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שזה יתחיל בעבודת המטה הנדרשת לגיבוש חוות הדעת המשפטית, בנושא האפשרות להטיל את הרכבת הממשלה לאחר הבחירות על מי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית.

בפנייתו מציין משמר הדמוקרטיה כי ההלכה הקובעת ששר הנאשם בפלילים אינו יכול לכהן בממשלה, חלה בעניינו של ראש הממשלה מקל וחומר. אילו הייתה מכהנת כיום ממשלת קבע, היה על נתניהו להתפטר מכהונתו. ואולם מאחר שהממשלה המכהנת כעת היא ממשלת מעבר, אין כל השלכה מעשית להתפטרות ראש הממשלה, מאחר שהוא ממילא ימשיך לכהן בתפקידו עד שתקום ממשלה חדשה.

לכן ע"פ משמר הדמוקרטיה חובתו של נתניהו להתפטר מכהונתו תהפוך לחובה מעשית רק בעת שתקום ממשלה חדשה. מכך נובעת גם חובתו של נשיא המדינה להימנע מהטלת הרכבת הממשלה על נאשם בעבירות חמורות. מאחר שהיועץ הודיע לבג"ץ כי יידרש זמן לגיבוש העמדה המשפטית, מבקש המשמר שהעבודה הנדרשת בעניין זה תחל כבר עכשיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *