מי משתמש במפלגה שהונהגה ע"י הר' אמנון יצחק?

בלעדי: הסיפור האמיתי מאחורי מפלגת "כח להשפיע" שרצה בשם הר' אמנון יצחק בבחירות 2012, ותתמודד שוב בבחירות הקרובות – והפעם בשם הנכים

מאז הודיעה הממשלה הנוכחית על תאריך מוסכם להקדמת הבחירות, הודיעה מפלגת "כח להשפיע" שהיא תתמודד בבחירות הקרובות – ותייצג את הנכים והשכבות החלשות בישראל.

מהר מאוד בוצעה בדיקה ע"י עיתונאים שונים, שפרסמו כי לא מדובר במפלגתו של הר' אמנון יצחק, אלא במפלגה עם שם דומה, וכי הוא ואנשיו לא יתמודדו שוב לכנסת.
אמש הודיעה ועדת הבכירות המרכזית של הכנסת כי 62 מפלגות נרשמו, על מנת להתמודד לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ובתוכן מפלגת "כח להשפיע", וב'אקטואליק' יצאנו במסע לבדוק מי עומד מאחרי המפלגה בעלת השם שחקוק היטב בזכרוננו, מלפני שתי מערכות בחירות.

ובכן, מבדיקה שערכנו מתברר שלמפלגת "כח להשפיע" מספר אנשים הטוענים לכתר, כאשר בראשם עומד יוחאי דוק, ואחריו יהודה דורון ויעקב בן ישככר. יוחאי הוא זה שייסד את המפלגה כבר בשנת 2008 והתמודד איתה שנה לאחר מכן בבחירות לכנסת ה-18, אז מפלגתו נחלה כישלון כואב כשהביאה רק 3,696 קולות ולא עברה את אחוז החסימה.

בשנת 2012 השאיל יוחאי דוק את מפלגתו לאנשיו של ר' אמנון יצחק, שהחליטו להריץ אנשים מטעמו ובהנהגתו למפלגה בבחירות לכנסת ה-19, ולצאת חוצץ נגד מפלגת ש"ס באותן שנים, ואכן, שנה לאחר מכן מפלגתו התמודדה בבחירות לכנסת ה-19 כשהסיסמא הזכורה לכולם ממסע הבחירות שלו היא "לחם בשקל".

לצערו הרב של ר' אמנון יצחק, הוא נחל אכזבה קשה למרות היותו פופולארי מאוד, כאשר המפלגה בהנהגתו הצליחה להביא 28,000 קולות בלבד ולא עברה את אחוז החסימה.

חודשים ספורים לאחר הבחירות ב-2012 הודיעו מקימי המפלגה כי הרב אמנון יצחק ואנשיו החזירו להם את המפלגה כפי שהתחייבו קודם הבחירות – שאם הוא לא עובר את אחוז החסימה היא (המפלגה) חוזרת אליהם.

בבחירות הקודמות, לכנסת ה-20, לא התמודדה המפלגה כלל, ואילו היום היא מתמודדת כאמור שוב לכנסת ה-21, בשם הנכים, לאחר שבפעם האחרונה מי שהחזיק בה (ר' אמנון יצחק) נחל כישלון גדול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *