מכה לשב"כ: ארבעה מתוך חמשת העצורים היהודים – ישוחררו

ארבעה עצורים בפרשת הטרור היהודי ישוחררו בתנאים מגבילים, לאחר 12 יום במרתפי השב"כ. עורך הדין איתמר בן גביר: "על השב"כ לערוך חשבון נפש"

שירות הבטחון הכללי והיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י, הגיעו הבוקר לביהמ"ש השלום בראשון לציון עם בקשת שחרור בתנאים מגבילים 4 מתוך חמשת העצורים שנעצרו במרתפי השב"כ.

עו"ד איתמר בן גביר מייצג קטין אשר שהה 12 יום בחקירות שב"כ. הקטין היה מנוע מפגש עם עו"ד במשך 7 ימים, ובמהלך הדיונים טען שהחוקרים ירקו עליו, אמרו לו דברים הגובלים בהטרדה חמורה, קשרו אותו במשך שעות רבות, הפעילו עליו מניפולציות, טענו בפניו כי הוריו הסגירו אותו, ויצרו בפניו מייצג שווא כאילו אביו עצור בגללו.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר כי "מהרגע הראשון טענתי  שהחשד אינו רציני ומרגע שראיתי את הספינים של השב"כ ואת ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור לשב"כ. אינני מבין כיצד הפרקליטות אפשרה את המעצרים, כאשר היה ברור מלכתחילה כי אין חומר של ממש הקושר את החשודים ובתוכם מרשי למעורבות במעשה.

"מרשי שהה 12 ימים בחקירה קשה שנגרמה לו לטראומה, וכעת נשאלת שאלה אחת: מי יפצה אותו על אותה הטראומה? אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש, ואני מעריך כי גם העצור האחרון  ישתחרר  גם הוא  תוך זמן קצר".

עו"ד חי הבר מארגון חוננו: "לצערנו כצפוי הודיע עכשיו השב"כ לבית המשפט כי הוא מבקש לשחרר ממעצר את כל החשודים למעט אחד. אנו כמובן שמחים על כך אבל נדרוש כי יבוצע תחקיר הכיצד הגיע השב"כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים משפע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעק המשפחות ועו״ד. שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *