מכל העולם מתקשרים: האם הציבור החרדי הגיע לחסינות עדר?

מכל העולם מתקשרים לדעת מה באמת קרה בערים החרדיות?, ל'אקטואליק' יש כמה טיעונים שיכולים לספק מענה לחידה שמסקרנת את אנשי התקשורת בישראל

לאחר שבמשך חודשים רבים כיכבו הערים החרדיות בראש רשימת הנדבקים, השבוע חלה ירידה דרסטית ברשימת הנדבקים בני ברק מודיעין וביתר עילית שהפכו לירוקות. בבני ברק התגלו אתמול רק 3 חולים לעומת 1,800 בשיא המגיפה, ובמודיעין עילית אותרו רק 5 חולים לעומת 600 רק לפני כחודש.

מכל העולם מתקשרים לדעת מה באמת קרה בערים החרדיות?, ל'אקטואליק' יש כמה טיעונים שיכולים לספק מענה לחידה שמסקרנת את אנשי התקשורת בישראל.

1. חסינות – או חסידות עדר. אין באמת מושג כזה בעולם הרפואה או החסידות, אולם תחלואה עודפת הייתה גם הייתה בערים החרדיות. גורמים ברחוב החרדי משערים כי 30 אחוז כבר נדבקו, ישנם בניניים רבים במגזר שחצי מהדיירים שם כבר נדבקו – ובכך אולי נקטעה שרשרת ההדבקה.

2. רוב התחלואה התפרצה בימים שבין כסה לעשור, עם ישראל כולו שפך שיח לפני בורא עולם. שעות על גבי שעות שהו מתפללים זה לצד זה, הסיכוי שלא להידבק היה קלוש. גם בחסידוויות קרלין וגור שנדבקו נתגלו אלפי חולים. בקרלין נוהגים "לצעוק בקול" בראש השנה, רסיסי הרוק התפשטו ברחבי בתי המדרש והדביקו רבים. גם בחסידות גור שהו אלפים בתפילות ראש השנה ונדבקו.

3. עד ראש השנה נדבקו בין ל-300 חולים בבני ברק ומודיעין עילית, כעת, לאחר שרבים החלו להישמר, המספרים ירדו, אך עדיין יש עשרות כאלו בריכוזים החרדים.

4. ביטול המלוניות. היו משפחות רבות שנדבקו במכוון כדי להשיג מלון לחג הסוכות, משבוטלו המלוניות – אין צורך להידבק או להיבדק.

5. כל התשובות נכונות.

נשארנו עם קרוב ל-100 מתים בבני ברק וירושלים, רובם חסידים ואנשי מעשה. מאות חולים שהחלימו אך עדיין סובלים מחולשה וקשיי נשימה. אין מקום לחגיגות מיותרות. הקורונה היכתה בציבור החרדי במלוא העוצמה.

בבני ברק, מודיעין עילית, ביתר ואלעד כ-4.4% מתושבי ישראל, וביממה האחרונה נמצאו בהן כ- 7% מהמאומתים החדשים. פיי 1.6 מחלקם היחסי. בשבוע האחרון, נמצאו בהם 8% מהמאומתים, ובחודש האחרון 19%.
.
בתל אביב – יפו, חיפה, ראשון לציון, חולון, רמת גן ומודיעין-מכבים-רעות לעומת זאת, מתגוררים 15.8% מתושבי המדינה, אבל רק 8.1% מהמאומתים החדשים ביממה האחרונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *