מכתב לרה"מ: "שמור על קדושת הכותל"

לקראת יום הבחירות שיתקיים מחר (שלישי) שלחו מספר רבנים מהציבור הספרדי מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא מתבקש לפעול למען קדושת הכותל.

לקראת יום הבחירות שיתקיים מחר (שלישי) שלחו מספר רבנים מהציבור הספרדי מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא מתבקש לפעול למען קדושת הכותל.

במכתב, כותבים הרבנים כי "לב מי לא יהמה נוכח ביזוי מקום הקודש, שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, מידי חודש בחודשו על ידי נשים רפורמיות המכנות את עצמן כנשות הכותל, שכל רואיהן יכירון שכל רצונן הוא לעורר מהומות ולקבל הסכמה והכשר לדרכיהן הנלוזות העוקורת את תורת ישראל ופוגעות בקודשי ישראל".

עוד נכתב במכתב "על כן באנו בזאת לקרוא מקרב לב דואב אל ראש ממשלתנו, מר בנימין נתניהו הי"ו, לתקן לאחר הבחירות הבאות עלינו לטובה את חילול השם הנורא, ולקבוע בחוק לא יעבור, כיהודה ועוד לקרא, כי הכותל כולו לכל אורכו הינו מקום קדוש לעם היהודי, והמוני בית ישראל הבאים בשעריו בתודה ינהגו כמנהג ישראל סבא, כמסור בידינו מדורי דורות, ועל פי פסיקת הרבנות הראשית לדורותיה".

"וזכות שמירת קדושת המקום שממנו לא זזה שכינה מעולם, תשרה שכינה במעשה ידיו, ויזכה להאריך ימים על ממלכתו בקרב ישראל" כותבים הרבנים בסיום המכתב.

בין הרבנים החתומים על המכתב נמצאים רבני עיר, רבני שכונות, ראשי ישיבות ורבנים מקובלים. בין הרבנים ניתן למצוא את רב העיר מודיעין, הרב אליהו אלחרר, הרב משה בן אבו רב שכונת גילה, רב העיר טבריה הרב צבי בוחבוט, ראש ישיבת עטרת חכמים הרב חיים רבי, הרב מאיר אלבאז ראש ישיבת שבות יעקב, הרב מרדכי טולדאנו אב"ד ירושלים וכן הרב אבנר עפג'י ראש ישיבת בית הלוי.

יוזמי המכתב הדגישו כי אחת ממטרות המכתב להביא לכך שבקוי היסוד של הממשלה הבאה תתוקן ההפקרות שמתרחשת כיום בכותל, ויוגדר באופן ברור כי קדושת הכותל וסמכות הרבנות הראשית היא לכל אורכו, וכי יש לנהוג לכל אורכו אך ורק עפ"י מנהגי מסורת ישראל, כפי קביעת הרבנות הראשית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *