מכת קורונה: "בחורים נורמטיבים מישיבות ומשפחות טובות מסתובבים ברחובות"

"בחורים במשפחות ברוכות ילדים מתקשים למצוא את הפינה שלהם בבית"

דבריו של השר הנגבי היוו מוקד לדיון וסערה ברשת ובקרב פוליטיקאים רבים.

בצל משבר הקורונה מלבד הפגיעה הבריאותית וההתמודדות עם הנגיף בקרב החולים ישנן עוד התמודדויות אחרות שלא תמיד מובלטות דיין.

ישי לוי חרדי ממיסדי 'השולמנים' אומר הבוקר לאדמקר ושוומנפלד בקול ברמה:

"האמירה של השר לענייני "חרטא" היא פוגענית, מי שיתבטא כך הוא יקבל תגובה, זה משקף את הניתוק של הממשלה מהעם, בן אדם שמקבל משכורת שמנה על חשבון משלם המיסים שלא חווה חוסר. אנחנו דורשים ממנו להתפטר לאלתר, אני מזמין אותו לבוא איתי לחלק קרטונים לאנשים שקורסים".

לוי סיפר כיצד ישנם כאלו שידם אינה משגת בכדי לרכוש אוכל לביתם בגלל משבר הקורונה בשל היותם מחוסרי עבודה.

גם אלו שהביום יום רגילים לעזור לכל מי שזקוק מוצאים עצמם חסרי אונים מול גל הבקשות לעזרה ומיעוט האנשים שיכולים לעזור, שכן המשבר פגע גם באנשים עמידים שהיו לא אחת קרש ההצלה לכל הנזקקים.

חונא דייטש איש החסד:

"עד הקורונה כשהייתי מבקש עזרה, בתוך רגע הייתי מקבל סיוע, היום 80 אחוז מהמקרים אני חסר אונים, מתקשר אלי חבר ביום שישי שאשתו חולה, ואין לו איך לעשות שבת, המדינה בקריסה וזה לא מעניין אף אחד".

הרב חיים הורביץ תיאר את המשבר מזווית אחרת, לדבריו הפגיעה של הקורונה היא גם בצד הרוחני של בחורי ישיבות שבמקום לחבוש את ספסלי הלימוד מוצאים עצמם בבית או גרוע מכך ברחובות:

"גם בחורים נורמטיבים מישיבות ומשפחות טובות, בשל הקורונה החלו לצוץ בעיות, צריך להציף את הבעיה כדי שההורים והרבנים ישימו לב ולא יזניחו"

לדבריו לא נותנים את הדעת למשבר הרוחני ושוכחים למצוא פתרון הולם לאותם בחורים: "צריך למצוא חלופות למסגרות הרגילות. בחורים במשפחות ברוכות ילדים מתקשים למצוא את הפינה שלהם בבית ועם קצת עירנות ניתן לפתור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *