צפו: התחזית המדאיגה של מנהל בית החולים

מנהל רמב"ם: "חייבים סגר מלא"

מנהלי בתי החולים שוחחו הלילה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, והתריעו מפני הסכנה בהמשך העלייה בתחלואה.

ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, חשף ב"חדשות הבוקר" את פרטי השיחה. "שבעה חודשים אנחנו נמצאים באירוע הקורונה, הצוותים עובדים מאוד קשה", פתח ד"ר הלברטל, "שלב מחיאות הכפיים של האזרחים חלף. אנחנו עובדים מול דרישות הולכות ועולות. ברמב"ם פתחנו אתמול את המתחם השלישי לחולי קורונה ובשביל זה סגרתי מחלקה פנימית ומחלקה לטיפול נמרץ פנימי. האתגר שבפנינו הוא מאוד משמעותי, הצוות נשחק עד הקצה. גלי ההלם של אירוע כזה משפיעים על כל בית החולים".

"הצוותים מביעים ייאוש מפני שבכל פעם אנחנו מעלים בפניהם רף גבוה יותר ודרישות יותר גבוהות", סיפר ד"ר הלברטל, "אם מסתכלים קדימה, ההרים עוד הרבה יותר גבוהים מההר הנוכחי. אם לא נהיה חד משמעיים ונעשה דברים ברורים, מצבנו יהיה מאוד רע. כל יום מגיעים לשיאים חדשים".

לשאלה האם צריכים סגר מלא אמר הלברטל."סגר מלא, נקודה. הרמזור היה טוב לפני ארבעה-חמישה שבועות אם היו מיישמים אותו כמו שצריך, אבל במתכונתו הנוכחית הוא עבר סירוס מכל הכיוונים. הוא למעשה נתון למשא ומתן ולא מיושם. הוא ערטילאי לחלוטין. בחגים צריכים להיות כמו בפסח, עם המשפחה הגרעינית והמצומצמת בלבד, ולא חגיגות גדולות, אחרת לא נוכל להשתלט על זה".

מנכ"ל רמב"ם, סיפר עוד כי מאושפזים אצלו כרגע בבית החולים 66 חולי קורונה מתוכם 25 במצב קשה ו-11 מונשמים. "רוב החולים שבמצב מאוד קשה הם צעירים", סיפר ד"ר הלברטל, "מתוך ה-11 מונשמים, 10 מתחת לגיל 60. הצעירה ביותר בת 24. חלק מהם היו בריאים לחלוטין לפני כן. אנחנו עובדים על זמן שאול. יש 3,400 מאומתים מדי יום, אם לוקחים תרחיש מאוד פשרני של 10% חולים קשה, זה מדי יום עוד 350 חולים קשים נוספים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *