מנכ"ל משרד הבריאות: "מוטרד מהזינוק במספר החולים הקשים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים הערב (שני) תדרוך לתקשורת שבו חשף את מספר החולים הקשים שזינק ל-183 והתריע: "אנחנו בגל תחלואה שלצערי הולך ומתגבר, לא בטוח שכולנו מבינים את העלייה"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים הערב (שני) תדרוך לתקשורת שבו חשף את מספר החולים הקשים שזינק ל-183 והתריע: "אנחנו בגל תחלואה שלצערי הולך ומתגבר, לא בטוח שכולנו מבינים את העלייה".

מחצות אובחנו 932 חולים חדשים, מצבם של 183 חולים – קשה, 54 חולים מונשמים. מספר המקרים הפעילים בישראל חצה את ה-20 אלף.

"אנחנו נמצאים ללא ספק בעלייה בתחלואה ובגלל תחלואה שהולך ומתגבר", אמר במסיבת עיתונאים פרופ' לוי. "אתמול היו 1,221 מאומתים חדשים ומחצות יש כבר 932. סך החולים המאומתים הוא מעל 40 אלף כבר ו-25% מהנדבקים הם צעירים עד גיל 18".

"אני מבקש מאוד שאנשים יישמרו להוראות, ויקפידו על ערבות הדדית – עטיית מסכות, שמירת מרחק, שמירת היגיינה",  אמר פרופ' לוי. "אנחנו ערבים זה לזה. אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה, עד כמה יש חולים קשה. שלא עוטה מסכה מסכן את כל הסובבים אותו באפשרות להדבקה. אנחנו יכולים בערבות הדדית להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה".

על אפשרות שיוטל סגר אמר לוי: "אנחנו משתדלים להימנע מזה. ברור לנו שסגר כללי נושא בחובו נזקים כלכליים, נפשיים ובריאותיים. ראינו בסגר הקודם שאנשים היססו להגיע לבית החולים וניזוקו. כחלק מזה אנחנו משתדלים לייצר הגבלות שימנעו התקהלויות, שהן שורש הרע בהדבקה".

על מינוי פרויקטור שיהיה אחראי על הקורונה אמר פרופ' לוי: "אנחנו מבינים שיש מקום להפריד בין הרגולציה ובין הביצוע המבצעי. אנחנו חושבים על כך ושוחחנו על זה גם עם רוני נומה. אבל צריך להבין שבשיח הזה יש מקום גם לאחריות של משרד הבריאות. אין כאן שום אגו, יש פה רצון לייצר מודל נכון. שוחחנו עם האלוף נומה מיום חמישי ואתמול שוחחנו בשנית. משלא הסתייע הדבר, אנחנו ממשיכים לדבר עם מועמדים נוספים כדי להביא לניהול אופרטיבי במשל"ט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *