מנכ"ל משרד הבריאות: "שנת הלימודים לא תתחדש אחרי הפסח"

"האסימון בחברה החרדית נפל כשהם רואים מה קורה באזורים החרדיים בניו יורק"

בראיון לכאן רשת ב', התייחס מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לקצב העליה המדאיג בחולי הקורונה והחווה את דעתו לגבי הצפי: "מספר החולים הקשים בישראל, גדל בקצב מהיר מדי. אני מעריך שבסוף השבוע נהיה עם כ-150 חולים קשים".

כשנשאל האם אין הוא פסימי מדי השיב: "אני לא רואה רק שחורות. בהתנהלות נכונה של הציבור, נוכל להגיע לתוצאות. הלוואי שתשדרו את זה בעוד כמה שבועות ותצחקו עליי שטעיתי, אבל אני לא רואה שנסיים את האירוע בלי הרבה קורבנות".

לגבי הצעדים הדרושים להקטנת התחלואה אמר: "אני רואה שעדיין יש אנשים ברחובות. נאלץ לצמצם יותר את היציאה למרחב הציבורי, בחוץ יהיו התקהלויות של עד עשרה אנשים ורק באירוע שלא ניתן לדחות כמו לווייה. הצעד השני הוא צמצום נוסף של מקומות העבודה".

אחד הנושאים החשובים להורים ולתלמידים, האם לאחר הפסח, מערכת החינוך והמשק יוכלו לחזור לפעילות רגילה? "רוצים להגיע אחרי פסח למצב שקצב התחלואה יהיה כזה שיאפשר לקחת מעט סיכון ולהתחיל החזרה הדרגתית. לא מלאה. לגבי שנת הלימודים השיב: "להערכתי שנת הלימודים לא תתחדש אחרי הפסח".

בר סימן טוב התייחס גם להתנהלות במגזר החרדי נוכח הקורונה והביקורות הקשות אותן ספג: "החרדים חייבים להבין שהתקהלויות הן סכנה לא רק לעם ישראל אלא גם לעולם התורה שלהם.
אני חושב שהתמונות שראינו הן בשולי השוליים. אנחנו צריכים לעזור להם לקיים את ההנחיות. יש התחלת עבודה משותפת של השר דרעי עם פיקוד העורף. אני חושב שהאסימון בחברה החרדית נפל כשהם רואים מה קורה באזורים החרדיים בניו יורק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *