מסתמן: ג' יורדת ל-7 בל"ד עוברת

לאחר ספירת יותר מ-99 אחוז מהקולות עולה כי מפלגת בל"ד ככל הנראה עוברת את אחוז החסימה, ה-8 של יהדות התורה מתנדנד לטובת ה-6 של איחוד מפלגות הימין

לאחר ספירת יותר מ-99 אחוז מהקולות עולה כי מפלגת בל"ד ככל הנראה עוברת את אחוז החסימה, ה-8 של יהדות התורה מתנדנד לטובת ה-6 של איחוד מפלגות הימין, ואילו הימין החדש של בנט ככל הנראה בחוץ.

התוצאות הסופיות יתפרסמו בשעות הקרובות.

במקביל, 15 קלפיות הועברו לבדיקה שתתבצע בימים הקרובים, לאחר שבמהלך ספירת הקולות התגלו בהן אי התאמות. אחוז הקלפיות בהן הושלמה ספירת הקולות עד כה, ללא 15 הקלפיות הנבדקות – 99.86%. מדובר בין היתרה בקלפיות במעוזים חרדים שם נלקחו ליהדות התורה בטעות אלפי קולות והועברו למפלגת העבודה.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ביקר הבוקר בכנסת והתרשם מעבודת ספירת הקולות המאומצת אותה מובילה ועדת הבחירות המרכזית.

הנשיא הודה בשם אזרחי ישראל כולם לעמלים על ספירת הקולות ולחברי ועדת הבחירות הפועלים ללא לאות בחודשים האחרונים, להבטחת מהלכה התקין של מערכת הבחירות ואמר: "אתם המימוש המקצועי והמסור ביותר לפעילותה של הדמוקרטיה הישראלית. בזכות כל אחד ואחת מכם אנו סמוכים ובטוחים כי רצון העם מקבל את הביטוי המדויק ביותר, וכי זכויותיו של העם לבחירות הוגנות ולמידע מאומת ומדויק נשמרות. תודה לכם על עבודתכם הנפלאה, אני מקווה כי בקרוב תוכלו לשוב לחיי שגרה מבורכת עד הפעם הבאה."

הנשיא נועד עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, והשניים סיכמו כי סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה יחל במהלך השבוע הבא בבית הנשיא. המועד המדויק יקבע לאחר תיאום בין נשיא המדינה ויו״ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר.

בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל. פרטי השידור יועברו לאמצעי התקשורת בהמשך.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. יצוין כי מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק. נציגי הסיעות יגיעו לבית הנשיא ברצף במהלך השבוע הבא.

בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא במרכז התקשורת שם יעמדו לרשות העיתונאים כל האמצעים הטכניים הנדרשים וכן עמדות לשידור חי מהמשכן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *