מסתמן: היועץ המשפטי יגנוז את תיק דרעי

היועץ המשפטי לממשלה צפוי לפרסם השבוע את החלטתו בעניין דרעי כבר השבוע, ישנם חילוקי דעות במשרד המשפטים כאשר הפרקליטות סבורה שצריך להגיש כתב אישום, אולם יש מי בסביבת היועץ שסבור שצריך לסגור את התיק.

תיק דרעי קרוב להכרעה: היועץ המשפטי לממשלה צפוי לפרסם השבוע את החלטתו בעניין דרעי כבר השבוע, ישנם חילוקי דעות במשרד המשפטים כאשר הפרקליטות סבורה שצריך להגיש כתב אישום, אולם יש מי בסביבת היועץ שסבור שצריך לסגור את התיק.

הכתב של חדשות 13 לענייני משפט אביעד גליקמן, הוסיף כי ההערכה היא שאם היועץ יחליט לבסוף להגיש כתב אישום זה יהיה כתב אישום מינורי על עבירות מס.

באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי ₪, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. כן התבססה תשתית ראייתית נגד עו"ד שלמה דרעי המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, וכן התבסס חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס נגד חשודים נוספים.

מלשכתו של אריה דרעי, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *