מס הכנסה ביקר במסעדה ידועה בבני ברק

כאשר נשאל על כך בעל המקום ענה מנהל החברה: "אין לי מה להסביר, לא יודע מה לומר"

שבוע שעבר נערכו מבצעי מס הכנסה שונים בעיר תל אביב ובאזור גוש דן. את המבצעים ערכו עובדי משרדי פקיד שומה תל אביב 3 ופקיד שומה גוש דן. במסגרת המבצעים נערכו 52 ביקורות ניהול ספרים, בהן נמצאו 14 בתי עסק שלא רשמו הכנסות כחוק.

במסגרת הביקורות הגיעו המבקרים לביקורת בחנות מתנות ביפו וערכו קניית ביקורת מקדימה וסמויה. כאשר חזרו המבקרים למקום ביום הביקורת, מצאו כי הקנייה המקדימה לא נרשמה בספרי העסק. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמה הקנייה, ענה בעל החנות: "לא יכול להיות, אני רושם הכל!". בתירוץ דומה נתקלו המבקרים בזמן שערכו ביקורת בחנות טכסטיל בעיר, לאחר שמצאו כי קניית ביקורת מקדימה שנערכה מספר ימים לפני הביקורת לא נרשמה בספרי העסק, ולא תועדה כלל. בתגובה לממצאי הביקורת, התעקש בעל המקום: "אני רושם הכל! אתם לא קניתם ממני".

במהלך הביקורות הגיעו המבקרים למסעדה ברמת גן וערכו גם בה קניית ביקורת סמויה. קניית הביקורת לא נרשמה בספרים ולא תועדה כלל. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמה הקנייה ענה מנהל המקום: "הייתי בטוח שרשמתי". במסעדה אחרת בעיר, נערכו שתי קניות ביקורת סמויות שונות שלא תועדו כראוי. כאשר נשאל על כך בעל המקום ענה: "בשתי המקרים רשמתי סכום נמוך יותר בגלל לחץ שיש לי". במסעדה בבני ברק, נערכה קניית ביקורת סמויה שדווקא נרשמה בקופה. כאשר חזרו המבקרים לבדוק את המקום, גילו שהעסקה בוטלה וכי הקנייה לא נרשמה בספרי העסק. כאשר נשאל על כך בעל המקום ענה מנהל החברה: "אין לי מה להסביר, לא יודע מה לומר".

מבצעי הביקורת התרכזו בעסקים מענפי המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים בערים ת"א, יפו, רמת גן, בני ברק, גבעתיים וקריית אונו. בין היתר נבדקו בתי עסק בהם התגלו ליקויים בביקורות קודמות ועסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסה לכאורה.

מבצעים אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *