מעל ל- 7,000 תלמידים בשרשרת אנושית אדירה ממנורת הכנסת למנורת המורשת בכותל המערבי

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "הקשר בין ירושלים, העם היהודי ומדינת ישראל הוא קשר יחיד מסוגו, מראשית התהוות העם. מערכת החינוך עוסקת בהקניית מורשתה של העיר וחשיבותה לאורך שנת הלימודים כולה, ומבכרת את העיר על יום חגה. רבבות התלמידים שיפקדו היום את העיר, ישירו את שירה הייחודי, הערכי והשורשי, של בירתנו בליבם".

מערכת החינוך מציינת את יום ירושלים במגוון רחב של פעילויות ייחודיות בגני הילדים ובתי הספר בכל המחוזות ובכלל המגזרים. הפעילות נועדה לחשוף את התלמידים לחשיבותה של ירושלים ומקומה כבירת ישראל בעבר, בהווה ובעתיד.

לרגל המאורע יקדיש המשרד, בתאריך ה- 30.5 (ה'), יום ייחודי לציון 'יום איחוד ירושלים' שיחתם באירוע שיא בריכת הסולטאן. במסגרת האירוע יזכו כ- 20,000 תלמידים ליהנות מגוון רחב של פעילויות חינוכיות ברחבי הבירה, מסיפורי גבורה ומביקורים באתרי מורשת וביניהן; ארמון הנציב, גבעת התחמושת, נחלאות ובמשכן הכנסת.

כחלק משלל האירועים שמוביל המשרד לציון יום חגיגי זה, למעלה מ-7,000 תלמידים ייצרו באותו היום שרשרת ידיים אנושית, ממנורת הכנסת למנורת המורשת בכותל המערבי. השרשרת האנושית היא חלק מהתכנית "נעלה לירושלים", במסגרתה צפויים לעלות לבירה עד לסוף השנה למעלה מ-200,000 תלמידים מכל רחבי הארץ. שרשרת הידיים תצא ממנורת הכנסת, דרך רחובות ירושלים המערבית, בואכה שער ציון והעיר העתיקה, ועד מנורת הכותל.

מסיכום ביניים ייחודי שערך המשרד לרגל האירוע החגיגי עולה כי כ- 120 אלף תלמידים ביקרו כבר השנה בירושלים ועד לסוף השנה צפויים להגיע כ- 200 אלף תלמידים בסה"כ. האתר הפופולרי ביותר לביקורים הוא הכותל המערבי ואחריו מצטרפים בהתאמה – העיר העתיקה, הר הרצל, יד ושם וכנסת ישראל.

בנוסף, במסגרת אירועי החג, ישתתפו חלק מתלמידי המגמה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה, שתכנית הליבה שלה הינה לימודי ירושלים לדורותיה, במיזם ייחודי של למידת עמיתים אשר במסגרתו ידריכו התלמידים את חבריהם לבית הספר ברחבי העיר כחלק מהציון שלהם לבחינת הבגרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *