מחקר ישראלי: מעשנים נדבקים פחות בקורונה

התוצאות היממו את החוקרים

כיום כבר אין מחלוקת לגבי הסכנה בעישון והמחלות שנגרמות בגין העישון למעשן ולסביבתו אך מזה חודשים שישנן עדויות מחקריות לכך שדווקא מעשנים פחות נפגעו מהקורונה.

מחקר ישראלי שבוצע לאחרונה על ידי שירותי בריאות כללית מעלה כי העישון עשוי להקטין את הסיכוי להידבק בקורונה עד כדי מחצית: "העוצמה של הקשר שנצפה לגבי הסיכוי של מעשנים להידבק מצביע על אפשרות שלעישון יש אפקט מגן מפני נגיף הקורונה", נכתב במחקר,אשר בוצע באמצעות נתונים של יותר מ-3 מיליון בגירים המבוטחים בכללית.

מתוך כלל הנסקרים במחקר, כ-115 אלף איש נבדקו לקורונה, ורק 4% מאלה נמצאו חיוביים. מתוך הנדבקים, רק 9.8% הם מעשנים, לעומת 19% באוכלוסייה הכללית. עוד עלה מתוצאות המחקר, כי גם לאנשים שעישנו והפסיקו, יש סיכוי קטן ב-19% להידבק בנגיף הקורונה. 11.7% מאלו שנדבקו הוגדרו את עצמם כמעשני עבר, לאומת 13.9% באוכלוסייה הכללית.

לתוצאות אלו יש עדויות גם במקומות שונים ברחבי העולם: 441 חולי קורונה המאושפזים בבית חולים בפרמה בצפון איטליה נבדקו במחקר מיוחד ונמצא כי רק 21 חולים (4.8%) היו מעשנים פעילים, 10% היו מעשנים לשעבר.

שיעור מעשנים נמוך זה, של פחות מ-5% מקרב החולים, נמוך הרבה יותר משיעור המעשנים הכולל באוכלוסייה האיטלקית שמגיע ל-24% מה שלדעת החוקרים עשוי לרמז על סוג כלשהו של הגנה.

ממצאים דומים נמצאו אף בלונדון, החוקרים מצאו אז שיעור נמוך מהצפוי של תחלואה בקורונה בקרב מעשנים: מבין 28 המחקרים שניתחו החוקרים, אחד מבריטניה חשף שרק 5% מהמטופלים היו מעשנים, שליש משיעור המעשנים בבריטניה שמגיע ל-14.4%.

ובצרפת נמצאו גם ממצאים דומים, בקרב 480 חולי קורונה, אחוז המעשנים בקרבם היה רק 5%, כשמנגד שיעור המעשנים הכולל בצרפת עומד על 35%.

בסין כ-26% מהאוכלוסייה הם מעשנים, אך המחקר הראה כי רק 12.6% מכל אלף אנשים שנדבקו בסין היו מעשנים.

יחד עם זאת חשוב להדגיש: עישון הורג כל שנה 8,000 גברים ונשים בישראל – פי 40 מקורונה נכון להיום, וגורם למחלות שמעלות את הסיכון לתחלואה קשה בקורונה.

חשוב להדגיש שהמחקרים הללו גם גילו פרט חשוב נוסף: אחוזי המחלימים מהקורונה בקרב המעשנים נמוך יותר לעומת אלו שלא עישנו. כך שאין סיבה להתחיל לעשן או להמשיך, ההיפך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *