מקום לאופטימיות: ״אופתע מאוד אם בישראל ימותו מעל עשרה אנשים״

"מספר המקרים בישראל מאוד קטן"

בראיון לרשת 'כאן' התייחס פרופסור מיכאל (מייקל) לויט, חתן פרס נובל לכימיה לדאגה שיש בישראל מכמות החולים ומכאן לגבי אחוז המתים שחלילה יכול להיות גבוה: "ראיתי את המספרים בסין, כשהתחלתי להתעסק עם זה כבר היום 8,000 מקרים ו-200 מתים,כשהסתכלתי על המספרים ראיתי שהגידול של המספרים מאוד מפחיד, כי תמיד המספר עולה. אבל אתה חייב להסתכל על השינוי. יש שתי דרכים להסתכל על השינוי. דרך אחת זה להסתכל על מספר עדכני ולחסר ממנו את הקודם, ודרך נוספת היא לומר חישוב של אחוזים. האחוזים מאוד חשובים. בסין יש את מספר המקרים ומספר המתים. כשהסתכלתי על מספר המקרים ראיתי שזה הרבה רעש, כי יש הרבה דרכים להגדיר מקרה. אתה מצפה במגיפה שתהיה ריבית על מספר המתים, וראיתי שבסין הריבית על המתים הייתה ביום אחד 30%, למחרת 28% ואז 20%".

פרופ' לויט גם הביע סקפטיות בנוגע למספר החולים האמיתי בישראל: "מספר המקרים בישראל מאוד קטן. ולא רק זה, הם מאוד לא יציבים. יש הרבה לחץ. אני לא מאמין למספרים בישראל. אם המספרים היו מדויקים היה אפשר לומר שהמעבר למצב חירום עזר ככה או ככה".

הפרופ' נשאל לגבי חישוביו לאלו שחלילה ימותו בישראל מן הנגיף והשיב:
"בכל העולם מתים 150 אלף אנשים ביום. עד עכשיו לא מת אף אחד בישראל. אני אהיה מאוד מופתע אם בישראל ימותו יותר מעשרה אנשים. מאוד מופתע. באיטליה 2,500 אנשים עד עכשיו. ב-2017 מתו באיטליה 25 אלף בני אדם משפעת, ועד עכשיו כל המתים שם זה 10% מהמתים במדינה משפעת קשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *