מקלב משיב לליברמן: "לימוד התורה הוא יסוד קיומו של העם היהודי"

על רקע הקרע הגדל סביב חוק הגיוס, שמסתמן כסלע המחלוקת העיקרית שעומדת בפני הרכבת הקואליציה, תקפו נציגי המפלגות החרדיות את התנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
 

על רקע הקרע הגדל סביב חוק הגיוס, שמסתמן כסלע המחלוקת העיקרית שעומדת בפני הרכבת הקואליציה, תקפו נציגי המפלגות החרדיות את התנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.
 
"לימוד התורה בארץ ישראל הוא יסודו של כל קיום עם ישראל כאן בארץ ישראל. זהו המשך המסורת של עם ישראל מאז מתן תורה, ומדובר בהסדר אשר קיים פה במדינה מאז הקמתה לפני למעלה משבעים שנה", הסביר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). "אנו סבורים כי מדינת ישראל צריכה להסדיר את לימוד התורה בארץ ישראל, לימוד התורה טבועה בנשמתה ומהותה של האומה היהודית".
 
לדבריו, ליברמן עצמו הסכים בממשלה היוצאת להבנות סביב חוק הגיוס החדש. "בכדי לדעת את האמת בוויכוח בעניין זה לא צריך להאמין לא ליהדות התורה וגם לא לישראל ביתנו — אלא מספיק כי יעיינו בפרוטוקולים של הכנסת מדיוני הוועדה המיוחדת להסדרת לומדי התורה בראשות ח"כ דוד אמסלם, שהתכנסה לישיבות רבות ערב פיזור הכנסת", אמר. "שם ניתן לראות את ההסכמות הברורות בין כלל המפלגות ואף נציגי משרד הביטחון, לא רק בפסיק או נקודה אלא הסכמות בשינויים מהותיים של החקיקה, שינויים מהותיים שאליהם הסכימו אף נציגי מפלגת ישראל ביתנו ומערכת הביטחון כולה".
 
מקלב עקץ את ליברמן על כך שהחליט לפרוש ממשרד הביטחון — ולהביא, למעשה, לפירוק הממשלה — ערב מבצע צבאי, "בטענה כי מדיניות המממשלה מחייבת אותו להתפטר". "אדם כזה היה צריך כיום להצהיר כי הוא אינו נכנס לממשלה כל עוד לא ישונה מדיניות הממשלה בנושא הביטחוני או לא תשונה מדיניות החיסולים של הממשלה. אך מתברר כי הבעיות הביטחוניות אינן מטרידות אותו, אלא דווקא כל הבעיה היא בפסיק או בנקודה כזו או אחרת בהסדרת לימוד התורה בארץ ישראל", הסביר.
 
מקלב טען כי התעקשותו של ליברמן "על פסיק או נקודה זו אחיזת עיניים של הציבור ופופליזם ציני" והאשים כי, "זו התעקשות לא הגיונית ולא מובנת אלא אם יש סיבות אחרות מאחוריה".
 
הוא אף רמז כי קיימים מניעים נסתרים להתנהלותו: "בכל החוקים משנים ומגיעים לפשרות. אפילו הם עצמם מוכנים להגיע לפשרות בכל נושא — מלבד בהסדרת לימוד התורה בארץ ישראל. ולכן קיימות שתי אפשרויות: או שיש דבר אחר, נסתר, ויו"ר ישראל ביתנו משתמש בנושא זה כקרדום להשיגו, או שהם מעוניינים לשנות את הסטטוס קוו הנהוג זה שנים, ולזה אין אנו מסכימים".
 
מקלב הבהיר שמפלגת יהדות התורה לא תסכים למתכונת הנוכחית של חוק הגיוס, שלטענתו, "מצמצמת את הזכות והחיוב של הסדר לימוד התורה". והוא סיכם: "אין ספק שאמירתו של יו"ר ישראל ביתנו כי לא ישונה פסיק או נקודה בחוק המונח על השולחן כעת זהו המשל, ואין מעניין אותו הסדר על לימוד תורה. אלא הנמשל הוא דבר אחר, הכוונות שלו הן אחרות והנושאים הם אחרים לגמרי".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זה אותו מקלב שכל כך רצה את ליאון (כלומר ליברמן) לראש העיר יחד עם דרעי (ידיד נפש של ליברמן)

    אותו מקלב שדיבר כל כך נגד החסידים ועכשיו נגד ליברמן. בקיצור תמיד יאשים את מי שבאותו רגע לא מתאים לו?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב