מרגש: הדיין מבעלזא שזכה להניח תפילין במשך 40 שנה ל-65,000 איש

הדיין הראשי של חסידות בעלזא היה מגיע מדי יום לבית החולים שיבא בתל השומר, למחלקות קשות, נטל לחולים את ידיהם, הניח להם כיפה, הניח להם תפילין וקרא עימם 'שמע ישראל'. כך במשך 40 שנה, יום אחר יום

בשבת האחרונה נפטר לבית עולמו הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, שכיהן כדיין הראשי של חסידות בעלזא בבני ברק במשך עשרות שנים.

מנהג קבוע היה לרבי משה זצ"ל ללא שבניו ידעו מכך: מדי יום הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר, שם היה מניח תפילין למאושפזים שאינם שומרי תורה ומצוות. רבי משה היה מגיע למחלקות שיקום גריאטרי, ומחלקת פסיכיאטריה מחלקות שקשה לרבים להתקרב אליהם. גם לאחר שחלה במחלה הקשה ועבר את גיל 80, המשיך רבי משה להגיע לבתי החולים, לסייע לחולים במצוות הנחת תפילין.

כשהוא מצוייד בספל מים קטן, היה נוטל רבי משה את ידיו של החולה, חובש לו כיפה, מניח לו תפילין, וקורא עימו 'שמע ישראל'. לא פעם היה עובר השפלות, אך למרות הכל המשיך בעבודת הקדוש, בלי לוותר על אף חולה.

העסקן ארל'ה יקטר סיפר כי לפני שנתיים החליטו בבית החולים שעל כל המתנדבים לעבור חיסון, על מנת לקבל תעודת מתנדב. רבי משה עדיין לא סידר את תעודת המתנדב, וכוחות הביטחון הגיעו להוציא אותו מבית החולים. כאשר הגיעה משטרה, והשוטר אמר לרבי משה: 'אתה עצור', שאלו רבי משה בצדקות ובשלווה: "כבר הנחת תפילין היום?"…

עוד מציין יקטר כי פעם אחת סיפר לו רבי משה זצ"ל כי הניח תפילין לאדם בן 80, שזו היתה הפעם הראשונה בחייו שהניח תפילין.

מכר אחר מוסיף ומספר כי רבי משה היה מגיע לבית החולים בתל השומר מעל 40 שנה. לפי החשבון, הוא הניח תפילין למעל 65,000 איש.

עוד מוסיף המכר ומציין כי רבי משה ביקש בצוואתו מילדיו שלפחות בשנה הראשונה לפטירתו ימשיכו להניח תפילין, והוא אף דאג למימון מלא בכדי שימנו אדם שתפקידו יהיה להגיע לבית החולים ולהניח תפילין למאושפזים, בכדי להמשיך את המצווה הגדולה, בה עסק עשרות שנים מחייו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *