מרן חכם שלום זועק: "צריך לבכות ולהתפלל שתעצר המגיפה"

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן פרסם היום איגרת קודש נוכח המגיפה בה נכתב ״ימים קשים לעם ישראל שהמגיפה הנוראה פרצה את שעריה״

נשיא מועצת חכמי התורה יוצא הבוקר בקריאה מיוחדת נוכח המצב הקשה השורר בארץ ישראל ובעולם כולו בהתפשטות נגיף הקורונה וקורא להרבות בתפילה ובכייה. כמו כן באיגרת קדשו מדגיש מרן נשיא המועצת את החובה להישמע לכללים וההוראות של הגורמים במערכת הבריאות ופוסק שזהו ׳פיקוח נפש׳ ממש!

בהיכל ישיבת ׳פורת יוסף׳ כובו אמש האורות בהוראתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שהודיע בצער ובכאב לתלמידים על סיום זמן חורף וביקשם להמשיך ולהוסיף בעבודת ה׳ ובלימוד התורה גם בבית תוך שמירה קפדנית על הוראות והנחיות גורמי הבריאות.

במכתב שמתפרסם הבוקר תחת הכותרת ׳עת צרה היא ליעקב׳ כותב מרן לאחינו בית ישראל די בכל אתר ואתר ומביא את דברי המדרש רבא (שמות לח׳, ד׳) בחשיבות עניין התפילה והבכייה לפני הקב״ה וזה לשונו: ״אומרים ישראל לריבון העולם הנשיאים חוטאים ומביאים קרבן ומתכפר להם, משיח חוטא ומביא קרבן ומתכפר לו, עניים אנו ואין לנו להביא קרבנות. אמר להם: דברים אני מבקש, שנאמר 'קחו עמכם דברים ושובו אל ה', ואני מוחל על כל עוונותיכם ואין דברים אלא דברי תורה שנאמר 'אלה הדברים אשר דיבר משה'. אמרו לו אין אנו יודעין, אמר להם בכו והתפללו לפני ואני מקבל״.

עוד נכתב כי "בימים קשים אלו לעם ישראל אשר המגיפה הנוראה פרצה את שעריה ל"ע ואחינו בית ישראל שרויים בצער ובסכנה, מוטלת החובה על כל אחד ואחד להתגבר ולהוסיף בעסק התורה הקד' שהיא מגנא ומצלא ולהרבות בתפילה ובכייה קמיה קודשא בריך הוא שיצילנו מגזירה נוראה זו וגדולה כוחה של תפילה בבכי ובתחינה לבטל כל גזירות קשות על עם ישראל ומתאווה הקב"ה לתפילתם של צדיקים ושערי דמעה לא ננעלו".

לסיום נכתב "הדבר פשוט וברור שיש לשמור כפי ההוראות והכללים של המומחים המוסמכים בזה שהם 'פיקוח נפש' ממש. והנני בתפילה כי הן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים ויחוס בחמלתו על עמו ישראל וישמרם מכל חולי ומחלה ויקויים בנו "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך".

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כבוד הרב; לכאורה גם חייבים לחזק הצניעות הירוד לאחרונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    /

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. דברי נחמה על הטרגדיות

    הקב"ה יודע מה שהוא עושה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. לדעתי גם על חידוש גזירת גיוס השמד חייבים לבכות

    777

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. סליחה הרב, תגידו לי, למה לא בוכים כל שבוע על חילול שבת????? בהתיר של רבני וחכמי ש"ס - ורבני ומנהיגי ואדמורי יהדות התורה????

    סליחה הרב, תגידו לי, למה לא בוכים כל שבוע על חילול שבת????? בהתיר של רבני וחכמי ש"ס – ורבני ומנהיגי ואדמורי יהדות התורה????

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב