מרן חכם שלום כהן שליט״א: "וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר"

מי שבנסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו ומתפלל ביחידות, יש לו על מה שיסמוך ואפילו לכתחילה

לאור ההנחיות החדשות בדבר תפילה במניין במרחב הציבורי. יוצאת הנחיה ברורה מפי קודשו של מרן חכם שלום שליט"א:

לאחר שבשולי המחנה רבו המקלים בהנחיות משרד הבריאות הניתנות מעת לעת בגין נגיף הקורונה, הננו מגלים דעתנו דעת תורה, כי חובה קדושה להישמע לכללים ולהנחיות משרד הבריאות ולמעט לצאת מפתח הבית כמש"כ בגמרא (בבא קמא ס): "תָּנֵי רַב יוֹסֵף, מַאי דִּכְתִיב, (שמות יב) 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר'. כֵּיוָן שֶׁנִּתָּן רְשׁוּת לַמַּשְׁחִית, אֵינוֹ מַבְחִין בֵּין צַדִּיקִים לִרְשָׁעִים".

עוד אומרת הגמרא שם: "תָּנוּ רַבָּנָן, דֶּבֶר בָּעִיר – כַּנֵּס רַגְלֶיךָ, שֶׁנֶּאֱמַר, 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר', וְאוֹמֵר, (ישעיה כו) 'לֵךָ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ'" ואין מזרזים אלא למזורזים.

לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המתירות לקיים מנייני תפילה במקום פתוח, מרן שליט״א שב ומדגיש כי גם בעניין זה על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות, וחל איסור חמור לחרוג מהנחיות אלו.

למרות כל ההקלות שנקבעו בדבר, מי שבנסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו (מבוגר, חולה, קבוצת סיכון) ומתפלל ביחידות, יש לו על מה שיסמוך ואפילו לכתחילה, ואין לו לחוש בזה כלל. ותהיה תפילתו חשובה ומקובלת לפני יושב במרומים אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להישמר על נפשותינו וחמירא סכנתא מאיסורא.

וכל השומעים בקול דברי חכמים יהא שכרם גדול מן השמיים, ותבוא תפילתם לפני יושב במרומים שיחוס עם עני ואביון להחיות לב נדכאים אמן.

ומרן מסיים בברכה: "בברכת והסירותי מחלה מקרבך."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *