מרתון ההעברות החל – ועדת הכספים דנה בשעה זו בעשרות בקשות להעברות תקציבים

על השולחן הוועדה עשרות העברות תקציביות בהיקפים של מיליארדי שקלים לטובת נושאים שונים. בתוך אלה גם שלושה קיצוצים רוחביים בתקציבי משרדי הממשלה בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד ש"ח, לצורך מימון תכניות ממשלתיות שונות

בין התקציבים: הקצבות לניצולי שואה, לבינוי מוסדות חינוך, להסכם שכר השוטרים, ליישובי עוטף עזה והצפון, לצהרונים, לחינוך המיוחד ולמטפלות סיוע, למגזרי מיעוטים, למעונות יום שיקומיים לילדים עם מוגבלויות ופנימיות לנכים, לתוכנית החלל, למטה הסייבר, לחינוך המיוחד בחינוך המוכש"ר, לעדכון שכר הנהגים בתחבורה הציבורית – העברה שהניח משרד האוצר לפני מספר ימים, על רקע העיצומים בתחום ועוד.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הישיבה בהתייחסות לכך ששר האוצר נענה לדרישת הוועדה, להעלות לדיון את כלל ההעברות התקציביות הממתינות, ולא רק את הקיצוצים הרוחביים: "נפגשתי עם שר האוצר ביום חמישי, אמרתי לו שלא יכול להיות שהמדינה משותקת רק כי אגף תקציבים לא מביא את העברות. העברות הן תפקוד תקין של משרדי הממשלה ומתוך כל של המדינה כולה ואזרחיה, התנהלות אגף תקציבים לא תקינה, אנחנו נפעל לאשר את כלל התקציבים, על מנת לתת מענה לתפקוד בשגרה, גם במציאות הפוליטית המורכבת. אני מודה לשר ולאגף תקציבים שהדברים הובאו. מה שלא יאושר היום, מסיבות כל שהן, נקיים ישיבות נוספות בימים הקרובים. אני רוצה להעביר הכל".

ח"כ גפני עדכן עוד כי בהמשך לדיון בנושא בשבוע שעבר, הייעוץ המשפטי לוועדה הכין הצעת חוק לעניין פיצוי המסעדנים והאולמות בעוטף עזה, וכי הוא יפנה להחתים את חברי הוועדה. לעניין בי"ס של החגים וכן הדרישה של ח"כים לקיים דיון לעניין הגרעון, תקיים הוועדה דיונים נפרדים על מנת לתת מענה לסוגיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *