מרתון העברות תקציביות בוועדת הכספים – אושרו שינויים בגובה של כ-10.79 מיליארד ש"ח

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ב') העברות תקציביות בסך כולל של כ-10.79 מיליארד ₪. ההעברות כללו שינויים פנימיים במשרדי וגופי הממשלה, והעברות בין תקציבי המשרדים השונים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "מה שלא נעביר כעת לא יוכל לעבור, יש לנו אחריות להמשך ניהול תקין של המדינה"

ההעברות, שרבות מהן אושרו בכפוף לרביזיה, יועדו בין השאר לצרכים הבאים: למוסדות להשכלה גבוה, לתוכנית אסטרטגית רב שנתית לפיתוח שדרות וישובי עוטף עזה, לתמיכה לכפרי נוער לנוער נושר, להקמת מחנות צה״ל, להתאמת תשלומי הביטוח הלאומי, למסגרות לאנשים עם מוגבלויות, לפנימיות רווחה, לטיפול באנשים עם אוטיזם, לפיתוח תיירות, למרכזי יום ותעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, לטיפול בנערים ונערות בסיכון, למענים לאזרחים וותיקים "תשושי נפש", לקופות חולים, לבתי חולים לבריאות הנפש, לצרכי ביטחון, למבני חינוך, לפיתוח התיישבות הבדואית בנגב, לבתי ספר מקצועיים, לסבסוד מעונות יום, לפיתוח הכלכלי והתיירותי של ירושלים, לקצבאות ומענקים לניצולי שואה, לשיקום ותשתיות ביישוב מבוא מודיעים (בעקבות השריפה), למלגות לסטודנטים יוצאי אתיופים.

בנוסף הועברו למשרד הרווחה עשרה מיליון ₪, למימון סייעות לילדים אלרגיים, העברה אשר התאפשרה בעקבות פועלה של ועדת הכספים והעומד בראשה, ח״כ משה גפני, וסיכום שהושג עם מבקר המדינה ומשרד האוצר, שהביא לפתרון בעיית מימון הסייעות בשנת לימודים זו.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו כבר בסוף השנה, מה שלא נספיק לאשר בימים אלה, לא יוכל לעבור לשימושים הרבים והחשובים הממתינים לתקצוב. יש לנו אחריות גדולה להמשך ניהול תקין של המדינה ולתפקוד תקין של האוכלוסיות המוחלשות בה".

הוועדה תשוב ותתכנס מחר להמשך דיון בהעברות השונות, ובתוכן עשרות סעיפי עודפי תקציב הממתינים על שולחנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *