מלכיאלי מתגייס למען סוכני הביטוח החרדים

   ח"כ מיכאל מלכיאלי מתגייס למען סוכני הביטוח החרדים. במכתב ששלח לממונה על שוק ההון הוא מזהיר מפני קריסת ענף הביטוח במידה ואושר כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח. 

   ח"כ מיכאל מלכיאלי מתגייס למען סוכני הביטוח החרדים. במכתב ששלח לממונה על שוק ההון הוא מזהיר מפני קריסת ענף הביטוח במידה ואושר כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח. 

משבר הקורונה לא פוסח על אף ענף אבל החלטה של הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת מאיימת למוטט לחלוטין את ענף סוכני הביטוח בישראל. 

על פי החלטתו המסתמנת של ברקת רשות שוק ההון תאפשר בימים הקרובים את כניסתן של חברות האשראי לענף הביטוח.

החלטת הממונה תאפשר לחברות האשראי המחזיקות בפרטי ההתקשרויות וגובה התשלומים של הציבור תחרות לא הוגנת מול סוכני הביטוח. "כניסת ברות האשראי לענף זה, תוך שימוש במאגרי מידע שהגיעו לידם שלא למטרות עיסוק בביטוח, תהווה תעודת פטירה לענף, זאת מלבד הענקת יתרון שאינו הוגן על פני כל מתחרה בשוק, תוך דריסה ברגל גסה של ציבור סוכני הביטוח" מסביר סוכן הביטוח החרדי ישראל אליוביץ.

במכתב ששלח חכ מיכאל מלכיאלי (שס) לממונה על שוק ההון הוא כותב. "נודע לי, כי בכוונתך לאשר בקרוב לחברת האשראי 'מקס' להיכנס לענף הביטוח, אישור אשר עלול לגרום ל"רעידת אדמה" לא פחות ל -13,500 סוכני ביטוח בישראל, עד כדי התמוטטות כלכלית של עסקיהם, זאת מלבד הפגיעה האנושה בציבור המבוטחים, דבר הנוגד את האינטרס הציבורי".

לדברי מלכיאלי למען הסר ספק, כולנו בעד תחרות, אך גם תחרות יש לייצר למען הציבור באופן הגיוני בהוגנות ובתנאים שווים, כך שלא תוביל חלילה לריסוק  ענף קיים, שאם לא כך מה הועילו חכמים בתקנתם.

בסיום מכתבו כותב מלכיאלי, "אבקשך, לעצור מהלך זה לכל הפחות עד להבאתו לדיון מסודר, תוך בחינת כלל השיקולים וההשלכות הנלוות, לטובת כלל הציבור". 

יש לציין כי בשבוע שעבר הגיש יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הצעת חוק למניעת כניסתן של חברות האשראי לתחום הביטוח. 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *