משבר פנים חרדי? הקרב בין יהדות התורה לדרעי וש"ס עולה מדרגה • בלעדי

אחרי שצעדו במשך תקופה ארוכה יד ביד, בעיקר בשלושת מערכות הבחירות האחרונות, ובשורה של רשויות מקומיות בבחירות המונציפאליות, הפיצוץ בין שס ליהדות התורה קרוב מתמיד, ויהיו שיגידו שהוא כבר החל.

אחרי שצעדו במשך תקופה ארוכה יד ביד, בעיקר בשלושת מערכות הבחירות האחרונות, ובשורה של רשויות מקומיות בבחירות המונציפאליות, הפיצוץ בין שס ליהדות התורה קרוב מתמיד, ויהיו שיגידו שהוא כבר החל.

מזכירות הכנסת עדכנה כי מחר, צפויה להתווסף בסוף סדר היום הודעת ממשלה על העברת סמכויות ממשרד האוצר למשרד הפנים, כאשר מדובר על ועדת התכנון המלאה שהייתה מחוברת בעברה למשרד השיכון, אחר כך למשרד הפנים ובקדנציה האחרונה הועברה למשרד האוצר תחת השר כחלון.

כעת, ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד קבע כי היו"ר דרעי יקבל את ועדת התכנון ממשרד האוצר, כאשר כל מטרתו היא לספק שכונות חרדיות חדשות לטובת המגזר החרדי. אלא שמי שנזכר מאוחר לעבור למשרד השיכון הוא ליצמן שביקש גם הוא את הועדה, אך ההסכם עם דרעי לא איפשר זאת, כאשר המטרה של שניהם היא לקחת את הקרדיט באם יצליחו לפתור את מצוקת הדיור החרדית.

במפלגת שס ובמפלגת יהדות התורה משדרים עסקים כרגיל ובמענה לשאילתות בנושא שהופנו מכלי תקשורת אחרי, הם ענו שישתפו פעולה לטובת המגזר הכללי והחרדי, אך בפועל מתברר שהקרב בין המפלגות רק החל.

בכיר ב'יהדות התורה' ששוחח היום עם 'אקטואליק' תוקף את יו"ר ש"ס אריה דרעי בחריפות, וחושף לנו טפח מהזעם הרב שמצטבר בין הצדדים. "שר הפנים זה תפקיד בכיר בעל סמכויות ויכולת השפעה נרחבת גם ללא ועדת התכנון, המהלך של דרעי נועד לרוקן מתוכן את משרד השיכון, הוא מודע לזה ובכל זאת הור עדיין מתעקש לקחת את הועדה הזו" תוקף אותו בכיר.

"תיק השיכון ללא ועדת התכנון שווה כקליפת השום, מה שדרעי עושה זה בעצם מייתר את תפקיד שר השיכון, אין לנו שום יכולת לקבל החלטה שם" הוסיף לתקוף הבכיר במפלגה ואמר "ציפינו מדרעי להגדיל ראש, תסתפק במשרד הפנים שמלא בעבודה, למה אתה צריך לדרוך על ליצמן ולהתעקש על ועדת התכנון, דרעי זורק שלוש שנים של עבודה משותפת לפח, אם מחר באמת הועדה תעבור מהאוצר לפנים, היחסים בין המפלגות כבר לא יהיו אותו דבר".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חבל שעל זה שס תבזבז את המלחמה. צריך מלחמה על גזענות חולנית . ולפרק את כל מוסדות הגזע שממומן מתקציב ציבורי

    ולקדם רק ממלכתי חרדי כזרוע שלישי. שממנו מפחדים הגזעניים פחד מוות. כל השאר שישאר פרטי .ומי שרוצה להשאר קודם כל אנושי ויהודי שיברח מכל הגועל של קודם גזעני ואחר כך אולי יהודי .

    יהודי |
    הגב
  2. שוב פעם הגזענות של האשכנזים עולה

    אריה דרעי הקים את הממשלה הזו ומגיע לו כל שיבקש קצת צניעות למי שנכשל במשרד הבריאות.

    דני |
    הגב