משטרת ישראל נכשלה בשמירת שלום הציבור החרדי

השר ארדן: ״קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור"

ביקורת רבה מכל גווני הקשת ובמיוחד מהציבור החרדי, נשמעת ביממה האחרונה לאחר ההלוויה ההמונית שהתרחשה אמש בהשתתפות מאות בחורים מהפלג הירושלמי, אשר סיכנו את עצמם ואת כלל הציבור ועברו על ההנחיות המפורשות.

בלוויה נכחו כוחות משטרה, אשר לא יצאו מריכבם ולא ניסו לעשות דבר על מנת לפזר את מאות הבחורים.

תגובת המשטרה הבוקר למחדל הקשה:

"העיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב.

נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום. גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים".

השר לבטחון הפנים ארדן הגיב לביקורות הקשות ולמה שהתרחש אמש בלוויה ואמר:

״קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור! אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים.

לאור המצב, זימנתי להיום דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי. רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל.״

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא המשטרה נכשלה

    מי שארגן את הלוויה, נכשל. השוטרים לא אמורים לפזר בכח את האנשים ולסכן את עצמם. חוצפה של אלו שעושים מה שרוצים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הם יפיצו את המחלה ח"ו והם יתנו על זה את הדין

    רוזי |
    הגב