משפט דרייפוס לפלסטיני ממודיעין עילית מאת: דב הלברטל

כמו אצל דרייפוס שההסתה הביאה לקריאות מוות ליהודים, ארגון להב"ה כבר הסית לגירושם של הערבים, להוצאתם ממעגל העבודה, והכתיר את כולם כרוצחים ופוגעי נשים. כבר בוצעו אפילו פעולות תג מחיר. קשה להימנע מהרושם, שלו זה היה קורה במאה הקודמת, ארגון להב"ה כבר היה עושה לו לינץ'

מחמוד קטוסה עבר מעין משפט דרייפוס. על דרייפוס, כתבו אז בעיתונות הצרפתית: הנבזה אינו צרפתי. כולנו ראינו זאת. על פי מעשיו. על פי התנהגותו. ועל פי קלסתר פניו.

כך גם קטוסה. כולם כבר ראו זאת. בעיקר על פי קלסתר פניו. על פי התנהגותו. הוא הרי פלסטיני. אז כולם ראינו. וכמו אצל דרייפוס, אותם גורמים שהתסיסו, הפיצו אנטישמיות ושנאה, היו גורמי הימין והצבא.

החוקרים, גורמי צבא, פרקליטים צבאיים, תובעים, ואפילו שופט, כבר שפטו את קטוסה על פי התנהגותו וקלסתר פניו. אין שום הסבר אחר לרשלנות הפושעת של רשויות אלו בחקירה, במעצר הממושך, אלא מניע לאומני, כמו אצל דרייפוס. רוח האנטישמיות המבעבעת והשנאה היוקדת.

כמו אצל דרייפוס שההסתה הביאה לקריאות מוות ליהודים, ארגון להב"ה כבר הסית לגירושם של הערבים, להוצאתם ממעגל העבודה, והכתיר את כולם כרוצחים ופוגעי נשים. כבר בוצעו אפילו פעולות תג מחיר. קשה להימנע מהרושם, שלו זה היה קורה במאה הקודמת, ארגון להב"ה כבר היה עושה לו לינץ'.

אם לא הלחץ התקשורתי על המחדלים ועל הרשלנות הבלתי נתפסת של רשויות החוק האכיפה, קטוסה היה יוצא מזמן אשם, והייתה פורצת מלחמת תרבות ודמים כנגד הפלסטינים. ראשי המסיתים, בעיקר של המחנה הלאומי מבית מדרשו של כהנא והאיחוד הלאומי כבר היו יודעים איך לטפל במצב. הם כבר היו דואגים שכל הארץ תרעד.

רק הלחץ התקשורתי, כמו אצל דרייפוס, הציל את קטוסה ואת המדינה כולה ממעגל שנאה וזעם מתפרץ. גם הוריה של הנפגעת לא נקיים מאשמה, כשהשתהותם גרמה לנזק גדול לחקירה. הם, ההורים, יכלו לחסוך מאיתנו משפט דרייפוס.

משפט דרייפוס וכל שנלווה לו, גרם לעלייתה של האנטישמיות, אפילו לאחר זיכויו. קשה מאוד לשרש שנאה המונעת מלאומנות הצומחת מתוך התרקמותן של אשמות שווא על קרקע פוריה. כמו האנטישמים בצרפת, זו הייתה שעתם היפה של ארגון להב"ה. פגיעה כה קשה ואכזרית, ובפרט בילדה יהודייה תמימה, היא הסיפור הטוב ביותר להציף באהדה ולרומם את קרנה של הלאומניות היהודית.

כמה יפה הרגע הזה של משפט דרייפוס לפלסטיני. רגעים כאלה הם הרגעים המכוננים של גירוש ערבים והסתה פרועה נגדם. את פרי העץ המורעל שנפל לידיהם, הבינו הלאומנים היהודים תוך דקות. הם יניפו את אגרוף נקמתם לחילול ילדה יהודייה קטנה, וכך יגרשו את כולם לאי השדים.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כשהוא כותב כך כולנו יודעים להתייחס לצד ההפוך

    חבל בכלל שאתם מביאים את דבריו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב