משרד האנרגיה: "לא מתכוונים לעצור יוזמות ופרויקטים להפקת נפט ופצלי שמן בישראל

פניית החברה להגנת הטבע, לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, מלפני כחודשיים (הפנייה מצורפת למעלה), נכתב: "כיצד, לאור כל הידוע לנו כיום על משבר האקלים וקצב התקדמותו המואץ, ועל המשמעויות ההרסניות של חיפושי נפט והשימוש בו, ולאור החלטת הממשלה על הפחתת פליטות וגזי חממה, לאור התחייבויותינו הבינלאומיות ולאור פעילויותיך המבורכות למען ישראל נקייה ובריאה יותר, עדיין מקודמות ומאושרות בימינו, תחת משרדך, יוזמות כה בעייתיות להפקת נפט ופצלי שמן – בשיטות מזוהמות במיוחד".

"אנו קוראים לך לעצור את הפקת הנפט ופצלי השמן בישראל ולמנוע את קידומם של פרויקטים נוספים בתחום זה. אנו בעיצומו של משבר אקלים חמור וכל הפעילויות הממשלתיות צריכות להתרכז במניעת הזיהום ובהתמודדות על השלכות המשבר, ובוודאי שלא לאשר ולקדם פרויקטים שיובילו להחרפתו ולפגיעה באדם ובטבע בישראל".

בתשובה לפניית החברה להגנת הטבע, כתב יוסי וירצבורגר, הממונה על הנפט במשרד האנרגיה (התשובה מצורפת למעלה): "הנחת היסוד בבסיס הקריאה לעצור את הפקת הנפט ופצלי השמן בישראל ולמנוע את קידום של פרויקטים נוספים בתחום זה, שגויה מיסודה. עצירת יוזמות אלה עומדת בניגוד למדיניות הממשלה לניצול מושכל של משאבי הטבע בישראל והפחתת התלות ביבוא, תוך הגנה על הסביבה ולרווחת תושבי ישראל. משרד האנרגיה יהיה שותף בבדיקת ההשלכות, בכל מקרה ספציפי בו יעלה הצורך בבדיקה שכזאת. המשרד יבחן את פעולותיו בהתאם לתוצאות הבדיקה".

בתגובה למענה של וירצבורגר, נמסר מהחברה להגנת הטבע: "מצער שדווקא משרד האנרגיה, אשר חרט על דגלו להוביל את ישראל לעבר עידן של אנרגיה נקייה, פועל ומקדם במרץ רב, תכניות להפקת פצלי שמן בישראל. פצלי שמן הינם מהדלקים המזהמים ביותר ומהווים מקור ירוד ביותר לנפט. הפקתם בישראל תדחוף את ישראל לשימוש מוגבר בדלקים אלו ותגביר את זיהום האוויר בסביבת הפקתם ובמרכזי הערים בהם ישרפו דלקים אלה במנועי המכוניות. זאת ,דווקא בעת שלכל ברור, שיש לעשות כל מאמץ להפחתה מוגברת של השימוש בנפט ומעבר לתחבורה נקייה ובת קיימא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *