משרד האנרגיה לרשויות המקומיות: דווחו על צריכת האנרגיה שלכם או שתיקנסו!

משרד האנרגיה פנה היום לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ, בבקשה לעמוד בחובה להעביר למשרד את המידע על צריכת האנרגיה שלהן. על פי התקנות, חייבת כל רשות מקומית למלא מדי שנה דו"ח על צריכת האנרגיה שלה. מילוי הנתונים יוכל לסייע לרשות המקומית לדעת היכן היא נמצאת ביחס לרשויות מקומיות אחרות וכמה היא בזבזנית או חסכנית באנרגיה וגם אילו מענקים תוכל לקבל מהמשרד שיסייעו לה לחסוך בצריכת האנרגיה ולייעל את מערכותיה.

לפני כחודש השיק המשרד את קרן ההלוואות בערבות מדינה שתסייע למימון פרויקטים להתייעלות באנרגיה. הקרן מאפשרת נטילת הלוואות לביצוע פרויקטים להתייעלות באנרגיה, כאשר רשות מקומית יכולה לבצע את הפרויקט באמצעות חברת אסקו. בנוסף, מזה כשלוש שנים, מנהל המשרד את קרן המענקים להתייעלות באנרגיה דרך רשות ההשקעות במשרד הכלכלה, בהיקף כולל של כ-300 מלש"ח עד לשנת 2020. במסגרת הפעלת הקרן, ניתנו עד כה מענקים לעשרות רשויות מקומיות, בהיקפים משמעותיים של עשרות מיליוני שקלים, שהובילו לפרויקטים שחסכו בהוצאות האנרגיה לרשויות המקומיות.

השנה, השיק המשרד טופס ידידותי וקל למילוי, אשר יאפשר לרשויות למלא ביתר קלות את הנתונים הנדרשים. המשרד ינתח את הנתונים ויפרסם מדד צריכה ארצי לתושב, וכך תוכל הרשות לדעת האם היא יכולה לחסוך בהוצאות על צריכת האנרגיה.

עד כה מילאו את הדו"ח רק כ-70 רשויות מתוך למעלה מ-250. רשות מקומית שלא תמלא את הדו"ח במועד שהוקצב לה, צפויה לקבל קנס כספי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *