משרד הבריאות המליץ לקבינט הקורונה לסגור את המסחר בישראל

רה"מ נתניהו אמר לשרים: "פתחנו את המשק והייתה עלייה פראית בתחלואה, הגידול הגיאומטרי לא נותן לנו אפשרות לחכות. אסור להמתין לעלייה גדולה, זו טעות"

קבינט הקורונה החליט שלא להחליט בתום ישיבת ממושכת על ההגבלות החדשות בעקבות עליית מקדם ההדבקה. השרים כן האריכו את התקנות שמתירות את פתיחת הקניונים והמסחר ב-48 שעות נוספות, ומחר יתכנסו שוב כדי להכריע באופן סופי על המתווה.

רה"מ נתניהו אמר לשרים: "פתחנו את המשק והייתה עלייה פראית בתחלואה, הגידול הגיאומטרי לא נותן לנו אפשרות לחכות. אסור להמתין לעלייה גדולה, זו טעות".

משרד הבריאות הפתיע  כאשר דרש לסגור את המסחר בכל רחבי הארץ וסגירת מערכת החינוך בערים האדומות והכתומות. שר האוצר כ"ץ הדגיש כי פיילוט הקניונים הצליח. שר הכלכלה פרץ אמר כי "אם אנחנו, אחרי הפיילוט הזה, מחליטים שאנחנו סוגרים – זו סטירת לחי לכל ציבור שנפנה אליו ונבקש שיתוף פעולה. בשביל מה שלחנו אותם לפיילוט? מדוע? למה שיבוא ציבור כלשהו וישתף איתנו פעולה? אף אחד כאן לא יכול לומר שהפיילוט הזה הוסיף לתחלואה. זו תחלואה שתיבחן רק בעוד שבוע. הגיע הזמן שתבינו את החרדה שנמצאים אנשים במדינה הזאת – הם עומדים להגיע לפת לחם"

 

"ממוצע המגעים למבקר בקניון היה כפול מהממוצע בשגרה", אמר הפרויקטור אש. "אדם שמגיע לקניון הוא עם הרבה מגעים סביב החנויות וסביב מקומות אחרים וזה מעלה את התחלואה. גם אם נפעל בהתאם לתנאי הפיילוט, אם נפתח את כל הקניונים תהיה עלייה בתחלואה. זה די ברור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *