משרד החינוך פועל: לא להעניק ציונים בכיתות הנמוכות

פרסום ראשון ב'כאן': חוזר מנכ"ל שייצא בקרוב ממליץ לבתי הספר היסודיים להימנע מחלוקת ציונים בתעודות הסיום לתלמידי כיתות א-ג

משרד החינוך הנחה שלא להעניק ציונים לתלמידים בכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים החל משנת הלימודים הקרובה.  כך פורסם הבוקר (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

לפי הידיעה, בקרוב צפוי לצאת חוזר מנכ"ל חדש ובו תצויין ההמלצה להפסיק לתת ציונים, בשלב זה בתעודות הסיום בלבד ולא במבחנים, כשמורי כיתות א-ג יונחו להתבסס על הערכה מילולית בלבד.

במשרד החינוך מסבירים כי המטרה היא ליצור אצל תלמידים בראשית דרכם במערכת החינוך מוטיבציה גבוהה ללימודים, תחושת מסוגלות ומעורבות בלמידה. ההחלטה התקבלה על סמך מחקרים שמצביעים על כך שמתן ציונים בתעודה בגילים מוקדמים מייצר תופעות שליליות כמו תחרות, שיפוטיות, התנהגות תחרותית, סטיגמות ותחושה של כישלון. לעומת זאת, הערכה מילולית תאפשר להציג בפני התלמיד את החוזקות שלו לצד נקודות להתקדמות, שקיפות מול התלמיד והוריו ודיאלוג מעמיק של המורה עם התלמיד והוריו.

עד היום היו קיימות יוזמות מקומיות של בתי ספר להימנע ממתן ציונים. כעת המשרד יוצא במדיניות שמציגה המלצה כוללת לכלל בתי הספר בארץ לפעול כך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *