מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות

המתווה, יוזמת נשיא המדינה ושר המשפטים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הכריז היום, יום שלישי, ד' בתשרי, 22 בספטמבר, יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

יודגש כי במסגרת המתווה לא יבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה.

המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, על רקע ההשלכות כבדות המשקל במישור הכלכלי שחווים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו.

המתווה, יוזמת נשיא המדינה ושר המשפטים, מיועד עבור בעלי חובות אלו, על מנת להקל עליהם בתקופת משבר קשה זו. במסגרת המתווה, השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל ויינתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית אליה נקלעו החייבים בשל המאבק בנגיף הקורונה והשלכותיו הכלכליות.

כמו במתווים קודמים אותם קידם הנשיא, גם הפעם לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים בעקבות הגשת בקשת חנינה מסודרת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *