מתווה לפתיחת מופעים החל מ1 בספטמבר ומה עם בתי הכנסת בחגים?

פרופסור גרוטו: "נפריד מול סוג הפעילות"

לקבינט הקורונה הוגש מתווה לפתיחת עולם התרבות החל מיום שלישי, י"ב באלול, 1 בספטמבר, בעוד שלושה שבועות – ומתווה זה ממתין לאישורו. כך הכריז היום (שלישי) פרופ' איתמר גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) הדגישה כי "אני עוקבת אחרי נתוני משרד הבריאות באופן שיטתי כל יום. בכל יום נרשמת דעיכה, קצב הכפלה שהולך ומתרחק, מקדם תחלואה הולך ויורד. לכן אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו אז למה עולם התרבות לא נפתח – אלא לדרוש שהוא ייפתח. לא ברור למה מקום כל כך מסודר, שאפשר לשלוט בו – לא יפעל. אני רוצה לחזור ולחדד, זה לא רק האומנים, יש פה את עובדי הבמה, אבטחה, מסעדה ועובדי ניקיון- כולם יושבים בבית! ואף אחד לא יודע להגיד למה, כי אין שום סיבה אמיתית למה דווקא הענף הזה עדיין לא נפתח. ולכן היום אנחנו מבקשים לשמוע לא אם פותחים את הענף אלא מתי פותחים אותו ובאיזה מתווה, מציאותי, ראוי ומתאים הוא ייפתח". היא הדגישה כי "לקבינט הקורונה הוגש מתווה שגובש ע"י משרדי התרבות והבריאות – ועתה רק נותר שראש הממשלה יאשר אותו".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, סייג ואמר כי "הירידה בתחלואה היא פועל יוצא של כמות הבדיקות – אך המדד האמיתי הוא מספר החולים הקשים והמונשמים, וזאת כדי להימנע מקריסת מערכת הבריאות".

לדבריו, המערכת עוברת "לשיטה אחרת של ניהול האירוע: נפריד בין התקהלות בחלל סגור מול שטח פתוח, נפריד מול סוג הפעילות, ונתחשב בגודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב 1 בספטמבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *