מתחרה חדש: ח"כ דיכטר הודיע "אתמודד על ראשות הליכוד מול נתניהו"

הזעם והכעס על כך ששכח אותו בחלוקת התפקידים, גרמו לראש השב"כ לשעבר, וסגן שר הביטחון עד לא מזמן להעניק ראיון מפתיע לעיתון 'ישראל היום' שם תקף את ראש הממשלה בחריפות ואף הכריז מלחמה

חבר הכנסת שכיהן בעבר כראש השב"כ וכשר, כועס על רה"מ שהשאיר אותו מחוץ לממשלה. "חסמו אותי, לא נתנו לי לדבר איתו". הריאיון המלא לכתב הפוליטי של "ישראל היום"-יהודה שלזינגר, יפורסם מחר בעיתון.

לראשונה מאז שנשאר מחוץ לממשלה ואף כונה "מורד" במפלגה, תוקף אבי דיכטר את ראש הממשלה ומצהיר על התמודדותו לראשות הליכוד – גם מול נתניהו.

דיכטר זועם על ההחלטה להשאיר אותו מחוץ לממשלה: "עשרה ימים לפני חלוקת התפקידים אמרתי לנתניהו מה אני רוצה ומה מעניין אותי. הוא אמר שהוא עדיין לא עוסק בזה. בעשרה ימים שלאחר מכן לא הצלחתי להגיע אליו. כל הזמן חסמו אותי. רציתי לוודא שאני לא נשאר מחוץ למעגל. כל הזמן אמרו לי 'אוטוטו אנחנו קובעים' וכך זה נמשך כל יום".

לדבריו: "שלושה ימים לפני התאריך שבו היתה אמורה להיערך ההשבעה, נשלח אלי שליח עם הצעות לא רציניות, כמו להיות יו"ר קק"ל. דחיתי את זה על הסף והסברתי שלא באתי לחפש ג'ובים, באתי להשפיע על הממשלה מתוך הממשלה".

עוד הוסיף דיכטר: "אפשר לומר שזה זלזול ב־130 אלף מתפקדים שטרחו ובאו לממש את זכותם. נתניהו טעה כאן. נפגעתי פגיעה קשה ממנו ודאגתי להעביר לו את זה בשיחה נוקבת שהיתה בינינו. זו היתה החלטה לא נכונה, שגויה, לא הגיונית ופוגעת בי ברמה האישית".

דיכטר רומז שיתמודד מול נתניהו בבחירות הבאות: "אני בונה את עתידי בליכוד – להתמודד על ראשות הליכוד ומשם לראשות הממשלה. זו הסיבה שבגללה אני בפוליטיקה".

דיכטר מספר שבפריימריז האחרונים נתניהו פנה אליו שיתמודד מולו ומול גדעון סער, ככל הנראה על מנת לפגוע בסיכוייו של סער: "אני מניח שהוא רצה את זה משיקוליו שלו. מובן שדחיתי את זה על הסף, עשרה ימים לפני הפריימריז – זה לא רציני. אבל הערכתי את ההצעה שלו. מעולם לא התכוונתי להיות מועמד קש. אני מסתכל על הצד הפוזיטיבי. ראש הליכוד בא ואמר שמתאים לי להתמודד על ראשות הליכוד. מובן שבצד הפרקטי הודעתי לו שזה לא יקרה. אבל אפשר לומר שהוא בהחלט קלע למה שאני מתכוון לעשות".

לדבריו: "כולם יודעים בליכוד שנתניהו לא יהיה ראש הליכוד לנצח. גם נתניהו. מפלגה שבה יש רק מועמד אחד זו אמירה רעה מאוד למפלגה. אני לא נבהל מהתמודדות מולו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *