מתחרטים או מודים? המשטרה טוענת לאכיפה שוויונית בין חרדים לחילונים בטבריה

משטרת ישראל הגיבה לאירוע המטריד מטבריה וכתבו "בארוע אחר ובמועד אחר בו נראה אזרח עובר ללא תשאול את המחסום אכן מבדיקה ראשונית שנערכה מדובר במעבר לא מורשה. כאמור: האכיפה הינה שוויונית ללא הבדל כלשהו ובמטרה להגן בריאותית על תושבי המקום"

הבוקר אתר 'אקטואליק' פרסם תיעוד מטריד מהעיר טבריה, שם נראים שוטרים לא מאפשרים לחרדים לעבור עם ספר תורה, בעוד חילוני שעבר במקום דקות אחדות לאחר מכן, הצליח לעבור את המחסום המשטרתי ללא הפרעה.

אתר 'אקטואליק' פנה למשטרת ישראל במטרה לקבל הסבר על התמונות הלא נעימות, וזו פרסמה בתגובה "משטרת ישראל מסייעת לאכוף את הוראות משרד הבריאות שמטרתן הצלת חיים. כחלק מאכיפה זו נדרשה המשטרה לסגור מספר רחובות בעיר ולצמצם עד כמה שניתן את הכניסה והיציאה בהם. באשר למקרה הזה השוטר מנע יציאה של אזרח מהרחובות הסגורים לרחוב אחר כפי הנדרש".

מהמשטרה הוסיפו "בארוע אחר ובמועד אחר בו נראה אזרח עובר ללא תשאול את המחסום אכן מבדיקה ראשונית שנערכה מדובר במעבר לא מורשה. כאמור: האכיפה הינה שוויונית ללא הבדל כלשהו ובמטרה להגן בריאותית על תושבי המקום. המשטרה תמשיך במאמצים משותפים עם גורמי בריאות לעשות ככל הניתן על מנת לשמור על שלומה של האוכלוסייה".

כזכור, מתיעוד מטריד שמגיע לידינו, וצולם על ידי העיתונאי שמעון כהן ממקומי טבריה, נראים שוטרים מפלים לרעה חרדים תושבי העיר, כאשר בעוד חסיד חרדי שניסה להעביר ספר תורה נבלם ע"י השוטרים, חילוני תושב המקום עבר באין מפריע זמן קצר לאחר מכן.

התיעוד המטריד הופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה, סביב השאלה האם משטרת ישראל מפלה בין המגזרים על רקע התפשטות הנגיף. פנינו למשטרת ישראל על מנת שזו תפרסם את תגובתה לסרטון, אך זו טרם התקבלה.

צפו בוידאו:

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "זאת חקת התורה" (יט, ב) סיפר רבי חיים גריינמן...

    "זאת חקת התורה" (יט, ב) סיפר רבי חיים גריינמן: פעם בהיותו אברך צעיר, היה דחוק מאד בפרנסה, ובאותם ימים הגיע אליו יהודי ובקש לעשות עמו עסקה של "יששכר וזבולון", וכיון שלדעת חלק מהפוסקים בהסכם כזה השכר על לימוד התורה מתחלק בשווה – חצי ליששכר וחצי לזבולון, חששלחתום על הסכם זה כי היה חבל לו על חצי משכר לימוד תורתו. מאידך גיסא, ללא הסכם זה – לא יתאפשר בידו ללמוד כלל. נגש אפוא אל ה"חזון איש" והציע בפניו את ספקו. נענה ה"חזון איש" ואמר, כי גם ויתור על חצי מהשכר נחשב כמסירות נפש ללמוד התורה, ועליו לעשות זאת.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב