מתיחות בגבול הצפון: בצה"ל נערכים לתגובה אירנית

לאחר שצה"ל הפגיז הלילה מפקדות אירניות, בישראל מעריכים כי כבר בימים הקרובים תהיה תגובה מצד אירן. בחיל האוויר העלו כוננות לקראת הימים המתוחים. בתקיפה נהרג ככל הנראה בכיר אירני.

לאחר שצה"ל הפגיז הלילה מפקדות אירניות, בישראל מעריכים כי כבר בימים הקרובים תהיה תגובה מצד אירן. בחיל האוויר העלו כוננות לקראת הימים המתוחים. בתקיפה נהרג ככל הנראה בכיר אירני.

בכאן11 דוח כי צה"ל נערך הגנתית לירי רקטות איראני בתגובה, ומכין תוכניות לתקיפה נוספת במידה שאכן תהיה תגובה איראנית

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל הציג את הנזקים הקשים שנגרמו לשורה של יעדים שתקפה הלילה ישראל בסוריה בתגובה לשיגורן של 4 הרקטות לצפון ישראל.

אחת מתמונות הלוויין תיעדה את אזור נמל התעופה מאזה שבדמשק, בנקודה שככל הנראה שימשה את כוח קודס של אירן כבסיס מפקדה. בתמונה ניתן לראות שנגרם נזק כבד למבנה שנראה שנהרס כליל

.סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, אומר בריאיון לטלוויזיה הסורית שהתקיפות של ישראל בסוריה יימשכו, גם אחרי התקיפה הבוקר. לדברי הבכיר הסורי, התקיפות האלה אינן מפתיעות ואף צפויות, שכן ישראל, לדבריו, מתבססת על "תוקפנות" (לעתים זה באמצעות תקיפות ולעתים היא מתחבאת מאחורי הסוכנים שלה בתוך סוריה). הבכיר הסורי אמר בריאיון לטלוויזיה הסורית הממלכתית כי עצם זה שהצבא הסורי הפיל הבוקר את רוב הטילים הישראליים הבוקר, מעיד על נכונותו להתעמת עם ישראל.

עוד אמר סגן שר החוץ הסורי בריאיון כי הם לא ייתנו לישראל לכפות על סוריה מתי להגיב ומתי לא להגיב. לדבריו, העם העם הסורי יבוא בחשבון עם ישראל, אך הם יחליטו מתי זה יקרה.

צה"ל תקף הלילה עשרות מטרות איראניות בסוריה בתגובה לירי לרמת הגולן. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי היעדים שישראל תקפה הם יעדים אזרחיים. מרכז המעקב הסורי דיווח כי מוקד התקיפות היה בפרבר הדרומי, והדרומי-מערבי של דמשק, ושישה הרוגים.

מדובר באחת התקיפות הנרחבות כנגד איראן בסוריה שבה ישראל מבהירה כי לא תקבל ירי לשטחה גם אם לא היו נפילות

רה"מ בנימין ‏נתניהו התייחס לתקיפה ואמר: "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל."
דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *