נדהמו לגלות שבעל הדוכן רושם את הכנסותיו על גבי קרטון

מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בצפת ובסביבה, בין היתר בערים: קרית שמונה, חצור הגלילית, ראש פינה, כרמיאל ומספר ישובים באזור רמת הגולן, וביקרו גם בשוק הפתוח בצפת. המבצע, שנוהל על-ידי עובדי משרד פקיד שומה צפת, כלל 85 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 12% מבתי עסק שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

המבקרים נתקלו במגוון תירוצים, גם בשוק הפתוח בצפת, כך למשל, נערכה תצפית על דוכן הלבשה שבעליו לא רשם הכנסות מקניית ביקורת שנערכה שם. במהלך הבדיקה נדהמו המבקרים לגלות שבעל הדוכן רושם את הכנסותיו על גבי קרטון, וסך כל המכירות עד לשעת הביקורת הסתכמו ב-429 ₪, שלא נרשמו בספי העסק, אלא כאמור, על גבי קרטון. בעל החנות טען: "יש לי מכשיר "כספיט", וכשהוצאתי מוצרים מהרכב למכירה בשוק, הוא נפל ונשבר…" בעל דוכן למכירת תכשיטים שלא רשם הכנסות והתברר שאין לו תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים כלל טען להגנתו: "זה עסק של חבר שלי, אני מחליף אותו רק היום…" בעל דוכן למכירת כלים חד-פעמיים, שלא רשם הכנסות מקניית ביקורת הסביר: "הלכתי לשירותים וברח לי מהראש.."

רופא שיניים מאזור רמת הגולן, שלא רשם הכנסה באמצעות צ'ק בסך 1,000 ₪ אמר למבקרים: "בעל חנות חשמל נתן את הצ'ק לאשתי, היא התחילה לעבוד אצלו לפני שבוע". המבקרים, שחשדו באמיתות הדברים, ערכו ביקורת צולבת אצל בעל חנות החשמל, שהכחיש שנתן לאשתו של בעל העסק צ'ק ואף אמר שאשתו כלל אינה עובדת אצלו. במרפאת שיניים בקרית שמונה נמצא אי-רישום הכנסות משני צ'קים שהתקבלו מלקוחה אחת, העובדת במרפאה. רופא השיניים טען: "כנראה יש טעות"..

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *