"נהיה כמו בברזיל עוד שבועיים": במשרד הבריאות מודאגים

פרופ' סיגל סדצקי הזהירה הבוקר בדיון בוועדת הקורונה מפני עלייה יותר חדה במספר החולים הנגיף הקורונה בישראל

אחרי שמשרד הבריאות לא ריענן את ההגבלות הקיימות בישראל, ובכך מאפשר לאזרחי ישראל לעשות ככל העולה על רוחם, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי הזהירה הבוקר בדיון בוועדת הקורונה מפני עלייה יותר חדה במספר החולים הנגיף הקורונה בישראל: "צר לי לבשר", פתחה סדצקי, "המחלה חוזרת."

לדבריה, "אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה. נמצאים בעלייה משמעותית בכמות המקרים שנמצאת בכל הארץ ובדגש על ילדים, 30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול".

היא הוסיפה: יש עלייה בתחלואה ב57 יישובים וזהו לא נתון שאפשר להתעלם ממנו. עלייה בבדיקות לא-סימפטומטיים איננה צריכה להסביר את העלייה, משום שבמונה – אחוז החיוביים בין הנדבקים הוא בעלייה בזמן שהגידול בבדיקות היה אמור להוריד את זה".

בכיר במשרד הבריאות התייחס הבוקר (שלישי) לפקיעת תקנות הקורונה שפורסמו ב-ynet ואמר כי "המשמעות היא שמעכשיו אי אפשר לאכוף בידוד ואת כל יתר התקנות. אנשים שיגיעו מחו"ל לא יחויבו בבידוד, ונהיה כמו ברזיל תוך שבועיים".

התקנות פקעו במהלך הלילה לאחר שהקואליציה לא הספיקה להשלים את חקיקת חוק הקורונה, ולכן, הממשלה תוקפן פג אחרי שלושה חודשים.

הניסיון לכנס את ועדת חוק חוקה ומשפט במהלך הלילה כשל לאחר שיו"ר הוועדה יעקב אשר התנגד ואמר כי לא ניתן לכנס את הצוותים המקצועיים בלוח הזמנים שנדרש לדיון שקול וראוי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כותרת הזויה

    מה זה הכותרת הזאת נהיה כמו בברזיל עוד שבועיים.
    אין לכם שמץ של אחריות ככה לצאת בכותרת מבהילה ומעוררת פאניקה שאין לזה שום קשר למציאות מה נסגר איתכם
    אתם לא יותר מפישקוויל

    מורדכי |
    הגב