נוטריון נתניה למשכנתא

במאמר זה אנו נעמוד על הקשר החשוב בין נוטריון נתניה לנטילת משכנתא. בקצרה ולפני שנרחיב בנושא, נציין, כי כמעט בכל הסכם רכש מקרקעין שמתבצע בישראל מעורב נוטריון.

נוטריון נתניה למשכנתא

במאמר זה אנו נעמוד על הקשר החשוב בין נוטריון נתניה לנטילת משכנתא. בקצרה ולפני שנרחיב בנושא, נציין, כי כמעט בכל הסכם רכש מקרקעין שמתבצע בישראל מעורב נוטריון. מעורבותו של הנוטריון הינה חשובה וקרדינלית כמעט לכל עסקת נדל"ן. למעשה עסקת נדל"ן שלא מעורב בה נוטריון, ורוכש הנכס צריך ליטול במסגרתה משכנתא, לא תוכל להתבצע. על נושא מעניין זה, קרי הקשר בין נוטריון נתניה למשכנתא ועל הנוטריון בכלל, נכתוב בשורות הקצרות שלהלן. כהקדמה לבאות חשוב עוד לציין כי כשאנו מציינים את המושג "נוטריון נתניה" אין כוונתנו לנוטריון שונה מהנוטריון ה"רגיל", ובעצם אנו מתכוונים לנוטריון שמשרדו ממוקם בנתניה. ובמלים אחרות נוטריון נתניה הוא נוטריון שמנהל את עסקיו בנתניה ומספק שירותים לתושבי נתניה, כמובן. לפני הכל נבהיר מהי משכנתא ולאחר מכן נסביר מהו נוטריון ומהם תפקידיו.

 

מהי משכנתא ?

המושג "משכנתא" הינו מבלבל מעט. למעשה מדובר בהלוואה שנוטל רוכש מקרקעין כאשר הלוואה זו מובטחת בשיעבוד של הנכס הנרכש כביטחון להלוואה. ובמה דברים אמורים? כאשר בנק מלווה כספים ללווה, הוא דואג תחילה שהלווה יעניק לו ביטחון להחזר ההלוואה. זוהי לפחות ההתנהלות הבנקאית בתיאוריה. כאשר הבנק מלווה כסף ללווה לצורך רכישת נכס מקרקעין דורש הבנק שנכס המקרקעין ישמש בטוחה להחזר ההלוואה. כאשר אנו מציינים שהנכס ישמש בטוחה להחזר ההלוואה, כוונתנו לכך שהבנק יוכל למכור את הנכס הנרכש אם וכאשר הרוכש לא יעמוד בתנאי פירעון ההלוואה. הלוואה כזו, שבה נכס המקרקעין משועבד לטובת הבנק נקראת משכנתא. עתה נסביר על הקשר בין ייפוי כח למשכנתא לבין נוטריון נתניה.

 

ייפוי כח למשכנתא אצל נוטריון נתניה

אז כיצד כל זה קשור לנוטריון נתניה? ובכן, ההסבר לכך הוא פשוט. כל אימת שהבנק נותן ללווה הלוואה משכנתאית הוא דורש מהלווה לחתום על ייפוי כח למשכנתא. מהו אותו ייפוי כח למשכנתא? ובכן מדובר במסמך משפטי שבו נדרש הלקוח לגשת אל נוטריון נתניה על מנת לחתום עליו ולהחזירו לבנק. מה מכיל ייפוי כח למשכנתא? ייפוי כח למשכנתא מכיל הוראות שלפיהן הלווה ממנה את עורכי הדין של הבנק תחילה לצורך ביצוע כל פעולות הרישום ההכרחיות של שיעבוד על הנכס. ושנית, ייפוי הכח מסמיך את עורכי הדין לפעול למימוש הנכס במידה והרוכש לא יעמוד בתנאי פירעון ההלוואה. כאשר נוטלים הלוואה לרכישת נכס בנתניה מומלץ כמובן לפנות אל נוטריון נתניה, שהוא הנוטריון הקרוב ביותר לרוכשים תושבי נתניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *