נחשף בית גידול לתרנגולים ששימשו לתחרויות ולמאבקים בין תרנגולים

עם קבלת מידע מודיעיני על חשד לקיום קרבות תרנגולים, מפקחי יחידת האכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות חשפו משק חקלאי במועצה האזורית ברנר ובו תרנגולים מזן מיוחד שאינו מוכר בישראל. התרנגולים הוחזקו בתנאים לא ראויים, סבלו מהזנחה, ללא אספקת מים והצטופפו בכלובים קטנים ומטונפים. על גופם של התרנגולים בכלובים נמצאו סימני חבלה, אשר עוררו מיד את חשדם של מפקחי משרד החקלאות לחשד לקרבות המתקיימים במקום.
מחקירה ראשונית, עולה כי בעלי התרנגולים הם עובדים זרים שהגיעו מתאילנד, אשר כלאו את התרנגולים לצורכי קרבות ובידור. מקור העופות אינו ידוע וקיים חשד כי אותם עובדים זרים מבריחים את ביצי העופות, מדגירים אותם וכך דואגים ל"דור המשך" לתרנגולים המשמשים לקרבות אלו. החשש העיקרי, מלבד הפגיעה בבעלי החיים, היא הפצתן של מחלות כיוון שעופות אלו אינם נמצאים תחת פיקוח. כל התרנגולים הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות. נגד החשודים נפתחו הליכים משפטיים.
רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות: "ככלל, משרד החקלאות רואה חשיבות רבה באכיפת חוק צער בעלי חיים, ורואה בחומרה כל מקרה שכזה, ולמטרות בידור בפרט. על כן, מפקחי המשרד פועלים באופן מתמיד כדי לאכוף עבירות צער בעלי חיים, ויעשו כל שביכולתם להגיע לכל גורם אשר מפר את החוק ולמצות עמו את הדין. אנו מקווים כי כך נמגר את התופעה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *