"ניהול תיקים 2.0" – עידן חדש של ניהול תיקים

רשות ניירות ערך פרסמה "קול קורא –ניהול תיקים 2.0" המציע מודל ליצירת שירות חדש לציבור המשקיעים, שיאפשר ניהול תיקים באמצעות פלטפורמה דיגיטאלית ייעודית, אשר תתאפשר למשקיע באמצעות הטלפון החכם או המחשב בלבד. השירות החדש יאפשר למנהלי תיקים לנהל תיקי השקעות ללקוחותיהם באמצעות קרן נאמנות ייעודית, על כל יתרונותיה, לרבות סוגיית המיסוי.
במסגרת היוזמה אשר מבוססת על הסדרה קיימת לניהול התיקים באמצעים טכנולוגיים, מציעה הרשות מתכונת לניהול תיקים על פלטפורמה של קרן נאמנות ייעודית, באופן שיאפשר ללקוח חסכון בפטור מתשלום עמלות עסקה ואי תשלום מס רווח הון בעת תחלופת נכסים פנימית בתיק ההשקעות שלו. היתרון בכך הוא שחבות בתשלום מס רווח הון תיווצר רק כאשר הלקוח ייתן הוראה להעביר כספים מהתיק המנוהל לחשבון העו"ש שלו.
בנוסף, במסגרת השירות יוכל הלקוח לעקוב באופן דיגיטאלי אחר ביצועי התיק שלו ולצפות בפירוט ניירות הערך המרכיבים אותו. בכך, תגדל מעורבות הלקוח ותתאפשר חווית ניהול תיק השקעות "אישי", למרות שבפועל התיק ינוהל באמצעות קרן נאמנות.
ההסדרה המוצעת תאפשר להפיץ את השירות במגוון ערוצי הפצה, מסורתיים ודיגיטאליים, להשוות תשואות בין תיקים מנוהלים, להוזיל עלויות עסקה ומיסוי למשקיע, להנגיש את השירות לכל משקיע, ללא מגבלת השקעה מינימלית, ולייעל את ניהול התיקים לחברות.
המהלך מתכתב עם התכנית האסטרטגית שהציגה הרשות לקידום חדשנות טכנולוגית בשוק ההון, להנגשה, לייעול ולהוזלת עלויות של שירותים פיננסיים בשוק הון מתקדם ומשוכלל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *