ניסיון לפוטש מאחורי הגב של אבי גבאי

מגעים אינטנסיביים ביממה האחרונה בין ח"כים בעבודה לבין ראשי מפלגת מרצ, על מנת להקים רשימה משותפת לכנסת שלא תכלול את אבי גבאי בראשה

ניסיון להזיז את יו"ר העבודה אבי גבאי מראשות גוף שמאל מאוחד, מתבצע בימים האחרונים, כך חושף הבוקר מתי טוכפלד ב'ישראל היום'.

לפי טוכפלד, באחרונה מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין ח"כים בעבודה לבין ראשי מפלגת מרצ, על מנת להקים רשימה משותפת לכנסת שלא תכלול את אבי גבאי בראשה.

עוד נודע, נטען בעיתון, כי "אין עדיין סיכומים סופיים, אולם הצדדים החליטו להאיץ את המגעים מייד לאחר הפריימריז, מתוך הנחה כי רבים מחברי הכנסת שלא נכנסו לחמישייה הראשונה ידחפו ללכת על המהלך מחשש שהישארותם בעבודה תביא לכך שלא ייבחרו לכנסת הבאה".

גורמים בכירים המעורבים במהלך אמרו לעיתון כי אין עדיין שם לרשימה המשותפת, אולם לדבריהם השמות "מרצ" ו"העבודה" לא יהיו חלק ממנו, זאת על מנת להגדיל את הרושם שמדובר בחידוש. המסר המרכזי של הרשימה יהיה "השמאל הציוני", כלומר הדגשת העובדה שמדובר בשמאל מצד אחד, ומנגד שלילת הצטרפות גורמים אנטי-ציוניים, על מנת שלא ליצור את הרושם שמדובר ברשימה שמאלנית קיצונית.

סקרים שערכו לאחרונה הצדדים, גילו כי רשימה כזאת עשויה לקבל מספר דו־ספרתי של מנדטים, לחלץ את מרצ מהסכנה שלא תעבור את אחוז החסימה על רקע התחזקותו של בני גנץ בסקרים, וכן להביא לכך שחברי כנסת רבים מהעבודה יוכלו להיות במקומות ריאליים ברשימה – דבר שנראה כרגע בלתי אפשרי אם יישארו במפלגתם.

במקביל, הערב יתקיים בתל אביב מפגש מיוחד של פעילים משתי המפלגות, על מנת לבחון את האפשרות לקדם מהלך של איחוד. מי שעומד מאחורי המפגש הוא הח"כ לשעבר ממרצ ניצן הורביץ, שמנסה גם הוא לקדם את העניין.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *