"נסיבות מיוחדות וחשאיות": חילופי האשמות בין הקבינט לצבא

גורמים בקבינט חשפו הערב (שני) לערוץ 2 כי הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לראש הממשלה לסיים את הלחימה מול חמאס: "הייתה סיבה נוספת, חשאית, לא להמשיך בלחימה", טוענים בקבינט, בצבא טוענים כי זה לא העיתוי להיגרר למערכה צבאית

גורמים בקבינט חשפו הערב (שני) לערוץ 2 כי הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לראש הממשלה לסיים את הלחימה מול חמאס: "הייתה סיבה נוספת, חשאית, לא להמשיך בלחימה", טוענים בקבינט, בצבא טוענים כי זה לא העיתוי להיגרר למערכה צבאית.

שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט אמרו שהרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן המליצו לקבינט לא להיגרר למבצע רחב בעזה בעיתוי הנוכחי. לדבריהם הטיעון המרכזי של השניים היה שבעיתוי הנוכחי חמאס מכתיב את תנאי העימות.

‏השרים ציינו כי הרמטכ"ל וראש השב"כ המליצו לקבינט לצאת למערכה נגד חמאס רק ביוזמה ישראלית כמו ב"עופרת יצוקה" כאשר ישראל היא שקובעת את העיתוי ואת תנאי הפתיחה

שר בקבינט יצא נגד התדרוכים של צה"ל לאחר פרסום דבר הפסקת האש. "נדהמנו מהדברים, הם לא תואמים את ההערכה שהרמטכ"ל עצמו הציג בקבינט", מסר אותו שר. לטענתו, בצבא מנסים לגלגל את הכדור ולהטיל את האחריות להפסקת האש על הדרג המדיני בלבד.

גורמים בקבינט טענו כי בשל "נסיבות מיוחדות וחשאיות החליטו בקבינט שלא להגרר למבצע.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. מדובר צה"ל נמסר: ״לא מתייחס לדיונים פנימים עם הדרג המדיני״. מהשב"כ נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *