נס עצום בוינה: בזכות המסעדה הכשרה ותפילת ערבית היהודים ניצלו

כלי התקשורת באוסטריה דיווחו על ירי אתמול לעבר בית כנסת במרכז עיר הבירה, אבל בכיר בקהילה היהודית בווינה אמר כי "בית הכנסת המרכזי היה סגור ולא היו בו אנשים". וגם המסעדה הסגורה שבזכותה ניצלו חיים רבים. כל הפרטים

כלי התקשורת באוסטריה דיווחו על ירי אתמול לעבר בית כנסת במרכז עיר הבירה, אבל בכיר בקהילה היהודית בווינה אמר ל"ישראל היום" כי "בית הכנסת המרכזי היה סגור ולא היו בו אנשים".

חבר הנהלת הקהילה היהודית ומנהל התקשורת של הקהילה במצבי חירום, אריק נולר, סיפר הבוקר ל"מקור ראשון" שהוא עזב את הבניין רק כשעה וחצי לפני שפיגוע הירי החל. "משרדי הקהילה והמרכז הקהילתי שלנו נמצאים בתוך בניין בית הכנסת" הוא מסביר, "קיימנו פגישה בנוגע להתמודדות של הקהילה להגבלות החדשות של הקורונה עת הוטלו הגבלות חדשות בעקבות גל ההדבקה השני של הקורונה".

"כשעזבתי את בית הכנסת כבר סיימו את תפילת ערבית, והבניין נסגר לאחר מכן – למזלנו הרב" אומר נולר. לדבריו, נמנע אסון גדול, דווקא בשל משבר הקורונה: "בעקבות הקורונה, המסעדה הכשרה, 'אלף אלף' לא יכולה לפעול בצורה רגילה, ונפתחת רק לאירועים מיוחדים – שכן מבחינה כלכלית אין הצדקה לפתיחת המסעדה כל יום. ערב קודם לכן (א') הייתה המסעדה פתוחה בשעות אלה ממש, לכבוד אירוע שבע ברכות לזוג שהתחתן בשבוע שעבר" הוא מספר. "מנהל המסעדה אמר שאילו הם היו פתוחים אמש – הם היו יכולים לשמש כמטרה עבור התוקפים". נולר מספר שעל פי מצלמות האבטחה של בית הכנסת "לפחות שני אנשים נורו מול בית הכנסת, ראינו זאת במצלמות האבטחה שלנו".

בכלי התקשורת באוסטריה דיווחו שקצין משטרה שהיה במקום נפצע קשה, ואילו התוקפים נמלטו. המשטרה הודיעה על חילופי אש ברחבי הבירה, וקראה לאזרחים להתרחק מהאזור. גם תושבים יהודים נקראו להישאר בבתיהם לעת עתה. חשוד אחד במעשה נעצר, אך לא ברור אם פעל לבדו.

גם שליח חב"ד בווינה הרב יעקב יצחק בידרמן סיפר כי תפילת ערבית הסתיימה במקום הפיגוע שעתיים לפני האירוע דבר שהציל רבים. הוא הוסיף כי מוקדם לקבוע האם מוסדות יהודיים היו היעד לתקיפה .האירוע קרה מחוץ לבית הכנסת, אולי רק באזור, אפילו לא מכוון לבית הכנסת. למען הביטחון של הקהילה היהודית המליצו לא להסתובב ברחוב. לא ידוע לי שיצאה הוראה לא להסתובב עם כיפה. לא ידוע לי על התראות לפיגוע כזה או אחר בווינה לאחר האירועים בצרפת. מדובר ככל הנראה על בית הכנסת המרכזי בעיר, אבל ככל הנראה האירוע לא היה מכוון אליו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *